Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Näverhantverkare i Skåne ?  (läst 1742 gånger)

dolomit60

• Magnesiumkarbonat, och krita
Näverhantverkare i Skåne ?
« skrivet: 15 jul-06 kl 11:34 »

Finns det någon i Skåne som kan lära ut näver ?
Jag bor egentligen i Köpenhamn.
Men om det finns någon som har kusrser i näver i exempelvis Malmö, Lund eller Helsingborg (med omnejd) så skulle jag enormt gärna anmäla mig till en sådan kurs. eller om du vill lära ut det helt privat ?

Skriv och berätta vad kurserna kostar i så fall, hur länge dom håller på och lite sånt!

Möjligen kunde jag även tänka mig att som motprestation lära dig lite keramik, eller betala (helt eller delvis) med detsamma.

Men jag haringet emot att betala i rena pengar heller.....

bara jag får lära mig tampa !
För det är framför allt det jag vil lära mig. flätning är kul också - men tampning är det intressantaste tils vidare.....
Jag är i första hand här som hantverksintresserad, även om jag också känner stor sympati för sajtens almäna anda, och ideér generellt.
Själv sysslar jag mest med keramik. men även lite  trä och glas. Och spå intresserar jag mig för allt slags hantverk, som jag inte sysslar med själv också.

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 1 användare
Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser