Stångar han henne i magen hela tiden tycker jag du ska separera dem NU.
Jag har själv en bock som är vidrig mot andra, bockar som getter.
Köpte 3 killingar förra sommaren, 2 bockar och en get. Bockarna kastrerades tidigt och jag märkte inte någon förändring i deras temperament alls.
I höstas hittade vi geten död, en månad senare vart ena bocken väldigt sjuk och gick tyvärr inte att rädda. I efterhand har vi förstått att det är bocken som är kvar nu som var orsaken till bådas död, han var väldigt skygg i början så han stod blixtstilla när vi var i närheten. När han sedan blev tamare visade han vad han gick för, jag tog hem en ny get och henne attackerade han direkt! Han tar fart och siktar på buken...
Nu går han själv men alldeles intill geten och hennes killing, det har funkat jättebra för oss men är givetvis lite bökigt.
Vi promenerar mycket med honom för han har ofantligt mycket energi och blir jobbig att hantera om han inte blir ordentligt stimulerad.
Det KAN alltså gå riktigt illa och det är inte normalt att getter beter sig på det viset, visst, kraftmätningar är nödvändiga men när det stångas i buken är det allvarligt och jag kommer aldrig mer våga ha en get med det beteendet ihop med andra getter.
Hoppas du hittar en lösning som passar dig.