Hej,va kul att så många har skrivit.För många år sedan var jag med i Uråsa i Småland på en svetthydde cermoni,en Indian som heter Manitonquant höll i svetthyddan,d var mycket angenämt,när d blev för varmt sa han åt oss att vi skulle gå ut å ta luft och om vi ville kunde vi komma in igen,så länge d passade oss kunde vi hålla på att gå ut å in,han berättade Indian berättelser.Den svetthyddan bestod av trasmattor på utsidan men jag vet inte hur den var byggd i grunden.Att lägga vidje-pil bara så där kan ju inte hålla såvitt jag kan tänka mej.Konstruktionen måste ju stå på fast mark,utan att vingla.Annars som sagt e d ju livsfarligt att vistas där inne.Eftersom d finns glödheta stenar i mitten av svetthyddan.En grop var utgrävd i mitten av hyddan,dom stenarna hade varit i elden straxt utanför hyddan, sen fick jag gå in med stenarna å lägga dom i gropen.E d nån här som har den stora boken om hur en kan bygga olika urtidshus?Den fanns här på Alternativ för försäljning för några år sedan.För där kan den säkert vara med i beskrivning.En männska ska "inte"finna sej i" vad en annan männska säger om en känner att en måste göra på sitt eget sätt,där måste vi vara förnuftiga själva,å i annat fall "stånga"oss ut!Ingen annan än en själv kan känna d vi känner så vi måste stå på oss i alla väder.Ingen får "tvinga"nån till nåt annat än d vi själva vill.D e en regel som måste följas anser jag.Usch vilken hemsk upplevelse hon måste ha haft.Men som sagt d finns galningar.Jag hoppas verkligen att han inte får göra nån svetthydde cermoni igen,usch!Jag ska kolla, hörde talas om nåt gammalt sätt att inhalera nåt som ska hjälpa asmatikern att andas lättare,även bra mot anfall.