Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frökedja, Byta fröer  (läst 91106 gånger)

Jakobsson

SV: Frökedja, Byta fröer
« Svar #200 skrivet: 18 apr-11 kl 23:29 »
Åh, vad kul!!!
Kom alldeles för en stund sen hem efter en lång dag hemifrån.
Det mesta e ju lite nattsvart i nuläget pga en bilolycka & annat skit  :'(

Så kom maken in med posten & där var det!!! Fröpaketet!!! Så glad jag blev!
Nu har jag gottat mig i allt roligt som var där i! Min äldsta dotter hjälpte till
& sen la vi i nya tillsammans med det som vi valde bort. Det är så kul detta!!!
Imorn blir det plantering! & paketet e adrsserat till näste på listan & det
lämnar jag med vår lantbrevbärare imorn  ;D

& japp, jag ser fram emot omgång 3!

//
Jakobssons fru

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #201 skrivet: 18 apr-11 kl 23:33 »
Jag kan inte uttala mig om en tredje runda.. har inte sett andra än :(   Vem vet om det finns plats för mera experiment efter det...

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #202 skrivet: 19 apr-11 kl 06:57 »
Jag är gärna med på en tredje runda :d
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

christelle

• Blekinge
« Svar #203 skrivet: 19 apr-11 kl 08:22 »
Trodde inte det skulle bli så mycket intresse så jag håller med om att nästa år får det bli fler listor så att väntetiden blir kortare.

Självklart kan jag skicka iväg allt en gång till. Flera verkar ha blivit smittade av frötokighets syndrom eller nått liknande. Jag byter frön mellan listorna så att det förhoppningsvis blir lite nytt som går runt till alla.
Anemona, Christinaki, Jakobsson vill vara med på 3:e omgången. Vilka fler?
Jag är gärna med en omgång till - det som inte hinner komma ner nu kan ju vänta till våren 12.  :D Har ännu inte sett några fröer från lista 2 i denna omgång.
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

vicky-g

• Västmanland
« Svar #204 skrivet: 19 apr-11 kl 08:23 »
Har skickat påminnelse till Linamarie och hoppas att det hjälper. Så ni arma stackare med fröabstines snart ska få lite lindring.  ;D

Själv har jag kommit på att jag har för lite plats. Konstigt va? Planerade vart jag skulle sätta potatis, bönor, ärtor, majs, gurka... sen tog landet slut... vart ska lök, olika rötter och blad få plats då??? ???

tuulis

• Uppland
« Svar #205 skrivet: 19 apr-11 kl 11:08 »
Jag är gärna också med en tredje runda!  :)

tinna.m

• Skåne
« Svar #206 skrivet: 19 apr-11 kl 11:23 »
Inte jag. Trädgården full
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Tindrah

• Uppland
    • Bloggen: Husmors Nyckelknippa
« Svar #207 skrivet: 19 apr-11 kl 12:05 »
Här är det fullt redan, så jag är inte med i omgång 3. Men tack för två trevliga bytesrundor! :D

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #208 skrivet: 19 apr-11 kl 12:07 »
Det KAN ju vara så att det har hänt nåt (i livet) där frökedja#2 fått ett stopp. Andas, och förutsätt att ingen sitter och dumhåller på fröerna i onödan. Åtminstone tills motsatsen bevisats.  :-*

johena

• Dalarna
« Svar #209 skrivet: 19 apr-11 kl 14:12 »
så tänker jag också. men man är ju också lite ivrig efter det där paketet, så en liten påminnelse skadar inte heller. :) och det är ju många efter mig som skall ha det. odlingssäsongen pågår ju inte i evigheter...
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

johena

• Dalarna
« Svar #210 skrivet: 19 apr-11 kl 14:35 »
tjohoo, fröerna är här! var å hämtade posten nu. tyvärr har jag ingen bil idag, så jag kan inte åka ner på byn med paketet idag, men det åker med posten imorgon iallafall! hurra, vilken julafton det blev!
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #211 skrivet: 19 apr-11 kl 14:42 »
tjohoo, fröerna är här! var å hämtade posten nu. tyvärr har jag ingen bil idag, så jag kan inte åka ner på byn med paketet idag, men det åker med posten imorgon iallafall! hurra, vilken julafton det blev!

Jaaaaaa!

Underbar.. ska förbereda mera bänkar..... kan jo inte dröjer länge nu :-)

//Januschka

Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #212 skrivet: 19 apr-11 kl 18:19 »
Trodde inte det skulle bli så mycket intresse så jag håller med om att nästa år får det bli fler listor så att väntetiden blir kortare.

Självklart kan jag skicka iväg allt en gång till. Flera verkar ha blivit smittade av frötokighets syndrom eller nått liknande. Jag byter frön mellan listorna så att det förhoppningsvis blir lite nytt som går runt till alla.

jag är gärna med =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Jakobsson

« Svar #213 skrivet: 19 apr-11 kl 18:35 »
Hej!

Men nu ska vi se... ni har varit lite aktiva ser jag. Men jag blir ledsen och besviken när jag ser att lista 2 står och stampar. Hade tänkt peta in Tamate där och eftersom Bokdungen visat intresse så tänkte jag att även hon skulle kunna petas in, men eftersom den inte kommit så långt är det bättre att peta in er på första listan. Jag behöver Bokdungens adress så att jag kan förmedla den vidare.

Jakobsson är fröna kvar hos dig? Eller kan någon av
Soshila
Jessie Hillbilly
Sara zon 7
Ilahinoor
lägga till 2 adresser?

Fröerna kom till mig igår & jag hade gjort upp med tamate att peta in henne på listan. Men vi hade i frösyndromets
glädjerus missat adressen så jag valde att skicka vidare den idag så den inte stampar här. :) Så jag har vidare
befordrat tamates adress via pm till Sohila som var nästa på listan så hon petar in henne istället.

Detta e så kul & idag har jag planterat av det jag hittade i i fröpaketet igår! :)
Längtar redan efter runda 3! :)

//
Jakobssons fru

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #214 skrivet: 19 apr-11 kl 20:01 »
Vilken tur att jag är ledig i morgon och kan vakta postlådan! :P

vicky-g

• Västmanland
« Svar #215 skrivet: 19 apr-11 kl 20:22 »
Det rör sig... det rör sig... DET RÖR SIG!!!!!!!!!!!!!! I båda listorna. Kul!

Självklart LottaLuvin så förutsätter jag inte att någon tjuvhåller på fröna med flit. Men att puffa lite kan ha en positiv inverkan om man av någon anledning glömt eller förträngt.  ;) Anledningen till att fröna inte kommer iväg kan vara många, men eftersom det är många som är beroende av varandra så vill jag att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt. Våren väntar inte som bekant.

Hoppas verkligen att det inte var något allvarligt som gjorde att listan stannade upp, men nu slutar vi älta och kör så det ryker.  ;D Jag sitter ju sist på båda listorna och känner mig som ett barn i november (långt till julafton) och det trots att jag faktiskt inte behöver något mer... fast det skulle vara kul om det var lite spännande nyheter med.

*PANG* och där gav jag mig själv en smäll på fingrarna... inte mer frön... har jag föresten talat om att det damp ner ett brev från Impecta idag... Vet att jag är galen, men min sjukdom eller snarare restprodukten är ätbar  ;D

Bullerybo

• Närke
« Svar #216 skrivet: 19 apr-11 kl 21:33 »

Jag  är gärna  med igen,och vill gärna se de frön som var i den "andra" listan.

johena

• Dalarna
« Svar #217 skrivet: 20 apr-11 kl 13:12 »
så var julafton slut för denna gång, och paketet åker med posten idag till dig, januschka!

vicky-g! jag vill bara tacka dig för detta fanatstiska initiativ!! bästa grejen på länge, måste jag säga... :)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #218 skrivet: 20 apr-11 kl 16:26 »
Nu har jag rumsterat om i fröpaketet! Postar i morgon till tamate.
Har fått i uppdrag att peta in en till så listan kanske är lite kladdig nu, så jag skriver ordningen här så ingen missas. De som är kvar efter mig på lista 1 är:
tamate
Jessie Hillbilly
Sara zon 7
Ilahinoor
Bokdungen
Vicky G

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #219 skrivet: 21 apr-11 kl 01:07 »
tjoho spännande =)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

592 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser