Frökedja, Byta fröer

Startat av vicky-g, 11 Feb-11 kl 08:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Klararara

Men åh...vilken bra och rolig idé!!
Synd att jag inte såg det här inlägget förrän nu... Finns det möjlighet att bli tillagd på en av fröskickslistorna? Kan jag kanske pm:a min adress till en av er som har fröskicket just nu?

Vänligen
Klararara

HP

Vill också vara med!
Skiackde ett PM till dej, Vicky-G.
Att man alltid ska vara ute i sista minuten.  :P
Funkar det inte nu hänger jag gärna på nästa omgång!
//HP
If You Run You'll Just Die Tired

vicky-g

Till er som vill gå med i listan nu efter att den börjat rulla igång (och det är ganska många = kul).

Jag lägger med er i nästa omgång. Lägger er först för att ni inte ska behöva vänta så länge.

Kort inlägg för nu är jag påväg bort ett tag. Ha det gott!

johena

är det någon som vet om lista 2 kommit igång? jag ligger långt ner och väntar ivrigt :) har redan packat mina bytesfröer...
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

Januschka

Ja Johena, det har det.

Här var den i alla fall.. och Vickys adress har jag skrivit pa kuveret, yapp :)

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

johena

33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

christelle

Citat från: johena skrivet 28 Feb-11 kl 17:19
är det någon som vet om lista 2 kommit igång? jag ligger långt ner och väntar ivrigt :) har redan packat mina bytesfröer...
Har inte kommit hit än - jag väntar troget vid brevlådan ;D
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Jakobsson

Åh vilka roliga fröer det var i brevet idag!!!  ;D
Jag har valt ut dom jag ville & nu e det adresserat till Sorsele
& ska skickas med våran lantis imorn! :)

Jag la i rädisa, salladsgurka, rädisa, morötter & lite annat
smått & gott!

//
Jakobssons fru

vicky-g

Hur går det? Var är fröna nu?

Själv har jag trots att jag inte skulle köpt frön för 250 kr. Men vadå? Jag har faktiskt 100 kvadrat meter till att exprimentera med. Fast jag tror jag skulle behöva större balkong. Tror ni grannarna protesterar om jag lånar deras???  ;D

christelle

Citat från: vicky-g skrivet 08 Mar-11 kl 15:48
Hur går det? Var är fröna nu?

Själv har jag trots att jag inte skulle köpt frön för 250 kr. Men vadå? Jag har faktiskt 100 kvadrat meter till att exprimentera med. Fast jag tror jag skulle behöva större balkong. Tror ni grannarna protesterar om jag lånar deras???  ;D

Inte kommit några fröer hit ännu :)

Trollmor

Citat från: vicky-g skrivet 08 Mar-11 kl 15:48
Tror ni grannarna protesterar om jag lånar deras???  ;D
Inte om Du bjuder på en del av resultatet!  :P
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Sara zon 7

Fröerna är här nu. Ska plocka ut lite spännande och lägga dit en hel del. Snart på väg mot Tinna M

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

johena

Citat från: christelle skrivet 08 Mar-11 kl 16:27
Inte kommit några fröer hit ännu :)

ojoj... redan stopp. då blir det knappt om tid att hinna så tidiga fröer... kom igen nu ingelaochpeter!!

ingelaopeter

De är skickade och borde vara framme.

christelle

Citat från: ingelaopeter skrivet 09 Mar-11 kl 12:55
De är skickade och borde vara framme.
När skickade ni dem? Inte framme idag ;)

ingelaopeter

Hej.
Jag fick dem i fredags och skickade dem vidare i tisdags. Har du fått dem idag då? Satte på adress och nya frimärken.

H/Ingela

christelle

Citat från: ingelaopeter skrivet 10 Mar-11 kl 11:51
Hej.
Jag fick dem i fredags och skickade dem vidare i tisdags. Har du fått dem idag då? Satte på adress och nya frimärken.

H/Ingela
Vi har fått "förbättrad" postservice så vet inte förrän vid 15-tiden om de kommit idag. Håller tummarna :D

christelle

Citat från: ingelaopeter skrivet 10 Mar-11 kl 12:52
;D
Så nu har fröerna varit här, en del blivit utplockade och ett antal nya ditlagda, kuvertet på väg till Petra :D

johena

tjohoo! det närmar sig :) vad snabb du var!

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 388 Gäster, 0 användare