Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frökedja, Byta fröer  (läst 91049 gånger)

LottaLuvin

• Gäst
SV: Frökedja, Byta fröer
« Svar #20 skrivet: 15 feb-11 kl 12:07 »
Ja, den som hade fått mig som leverantör skulle ha åkt på en nitlott, men bättre att en får en nitlott, än att alla får det.

Kan man välja själv i kedjan?  Det fattade inte jag!

Jopp, i kedjan kommer ju liksom ALLA fröer (som har hunnit tillkomma) till dig. Och du väljer och vrakar och lägger sen ner (minst) lika mycket fröer som du tagit, innan du skickar vidare till nästa på listan!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #21 skrivet: 15 feb-11 kl 12:48 »
Aha.  Tack!  Spännande!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

vicky-g

• Västmanland
« Svar #22 skrivet: 16 feb-11 kl 19:17 »
Väntar på 2 adresser till sen är det bara att sätta igång. Om de hör av sig blir vi 12 st. Kul! Senast på söndag skickar jag iväg fröna så första på listan får förhoppningsvis fröna på måndag. Satsar mest på frön som ska förkultiveras i första omgången eftersom jag har så mycket frö.

Det blir en övervägande grönsakskedja, men en och annan blomma får slinka med. Det är vad de flesta har tyckt.

tinna.m

• Skåne
« Svar #23 skrivet: 16 feb-11 kl 20:03 »
Vill gärna va med! Du har min brevlåda i PM. :D
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

johena

• Dalarna
« Svar #24 skrivet: 19 feb-11 kl 19:38 »
är det för sent att haka på? jag skickar min adress!
33 år. bor i en skogsby mellan falun och rättvik. längtar efter snickeriverkstad, höns och en nordsvensk, men har fullt upp med gossar, odling och hundar just nu. men drömmen lever...

vicky-g

• Västmanland
« Svar #25 skrivet: 20 feb-11 kl 11:41 »
Nu är det på gång. Gjorde 2 listor så att stackarna som hamnar sist inte skulle behöva vänta för länge.

Lista A

tuulis
Soshila
Jessie Hillbilly
Jakobsson
Sara zon 7
tinna.m
Tindrah
vicky-g

Lista B

Januschka
ingelaopeter
cristelle
snöängel
kollotrollet
johena
vicky-g

Jag skickar med en lista med adresser och ni skickar helt enkelt vidare till den som står under er på listan.
Var noga med porto. Jag skriver mig som AVS på baksidan och det kan stå kvar så om något skulle gå fel på vägen kommer det förhoppningsvis dimpa ner här hemma. Kuveret går säkert att återanvända många gånger om man öppnar det försiktigt, men måste det bytas ut så glöm inte att skriva in min adress som AVS.

Det blev mycket tomat och paprika den här omgången från mitt håll (men lite annat pillade jag ner  :D), men nästa varv blir det mer blandat. Ville få iväg det som ska försås tidigt.

Sara zon 7

• Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
« Svar #26 skrivet: 20 feb-11 kl 14:33 »
Blir kanon, just paprika, chili o tomat ska ju sättas nu.
Spännande

Sara
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

tinna.m

• Skåne
« Svar #27 skrivet: 20 feb-11 kl 15:15 »
Kul Kul Kul! Går ju att skicka samma dag man får det! Så blir det rotation!
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Grönöga

• Dalsland
« Svar #28 skrivet: 21 feb-11 kl 08:04 »
Åh vilken kul ide! Anmäler intresse om det blir någon mer omgång!  :)
Med hantverket i näven, tårna i grönsakslandet, barnen i famnen, katterna på taket, hunden vid sidan och blicken på hönsen.

Jakobsson

« Svar #29 skrivet: 21 feb-11 kl 10:56 »
Åh, vad kul att det e igång!
Nu kommer jag att gå & vänta vid brevlådan :)

Spännande!  ;D

//
Jakobssons fru

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #30 skrivet: 21 feb-11 kl 12:00 »
Smart med Dig som AVS!  :)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Ilahinoor

• http://gronavagen.blogspot.com/
    • Småland
    • Min blogg, neogrönvågare
« Svar #31 skrivet: 21 feb-11 kl 12:10 »
 :D Så himla kul att byt fröer! Jah hade oxå velat vart med. Blir det en till kedja?

// Ellinor

http://gronavagen.blogspot.com

vicky-g

• Västmanland
« Svar #32 skrivet: 21 feb-11 kl 14:36 »
Men hjälp!!!

Trodde jag kom ihåg allt. Men jag glömde ju att skriva AVS.  :-[ Så vill ni som har breven nu skriva på det? Vore jättesnällt. Får verkligen skämmas. Min adress är ju den som står sist.

Vi är säkert snabba som attan , eller hur?  ;D Så vi lär nog hinna minst en runda till. De som vill från första omgången får självklart vara med igen om de vill och nya är välkomna. Ju fler vi är desto större blir utbudet... förhoppningsvis. Vi kanske alla har fastnat för samma frön.  :D

Själv funderar jag på vad för nya saker jag ska prova i år. Blir med en odlingslott till på 100 kvadrat. Har redan 100 plus inglasad balkong. Så jag måste ju bara prova lite nyheter.  ;D Självklart kommer jag köpa för mycket frön och dela med mig av. Det värsta är att jag säkert kommer hitta minst lika mycket som intresserar mig. Maken skulle ramla av stolen om han såg listan på frön jag har nu för att inte tala om hur mycket det blir efter köp och byte.  ;D

tuulis

• Uppland
« Svar #33 skrivet: 21 feb-11 kl 21:43 »
Vad roligt det var med fröpaket! Jag valde några sorter som jag vill prova i år, och tog några enstaka frön från dessa så att det räcker till många. Och lade sen till några från mina - med samma tema - sånt som ska förodlas i tid. Hoppas alla hittar några roliga sorter att prova för i år! Ja, jag lade till dig Vicky-g som avsändare. Tack snälla för initiativet! Jag har lagt paketet redan i postlådan för att vandra vidare till nästa i listan. Och naturligtvis så vill jag gärna vara med i nästa runda - då kanske vi har helt andra saker på gång. Det blir nog en hel del köpefrön innan dess och dom räcker nog till fler. Och jag antar att ni andra har liknande situation. Ha det så kul alla!

tuulis

• Uppland
« Svar #34 skrivet: 23 feb-11 kl 08:31 »
Vicky-g, det var väldigt spännande med vildtomat. Vet du vilken vildtomat det är som du hade frön av?

vicky-g

• Västmanland
« Svar #35 skrivet: 23 feb-11 kl 18:28 »
Vildtomaten (Solanum pimpinellifolium) är en starkväxande med pyttesmå tomater. Endel kallar den vinbärstomat. Kommer från början från Impecta. Supergoda små frukter. Rena godiset enligt mig. Den brukar få inrama halva balkongen hos mig.

tuulis

• Uppland
« Svar #36 skrivet: 24 feb-11 kl 08:23 »
Låter riktigt roligt. Då satsar jag på altanen för den! Tack för idén, vicky-g!

Jessie Hillbilly

• -
« Svar #37 skrivet: 25 feb-11 kl 16:54 »
Oj, oj. oj...vad roligt att få paket!  Tack Soshila!  Vad många fröer jag har fått..och vad tacksam jag är!  Spännande.  Jag har redan 300 plantor under lampor inne i gäst rummet...och nu kommer lite (mycket) mer  ;D

Jag fick lite spiskummin...hummm...det måste jag kolla upp...Soshilla, jag vet inte alls vad jag ska göra med det.  En liten utmaning.

Nu ska jag fixa ett packet med frö till Eva.  Roligt...tack för iden Vicky-g!

Jessie Hillbilly 

Jakobsson

« Svar #38 skrivet: 25 feb-11 kl 17:40 »
Oj, oj. oj...vad roligt att få paket!  Tack Soshila!  Vad många fröer jag har fått..och vad tacksam jag är!  Spännande.  Jag har redan 300 plantor under lampor inne i gäst rummet...och nu kommer lite (mycket) mer  ;D

Jag fick lite spiskummin...hummm...det måste jag kolla upp...Soshilla, jag vet inte alls vad jag ska göra med det.  En liten utmaning.

Nu ska jag fixa ett packet med frö till Eva.  Roligt...tack för iden Vicky-g!

Jessie Hillbilly 

Åh, hoppas att den Eva e jag!  :P
Så kul det ska bli!!!

//
Jakobssons fru

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #39 skrivet: 25 feb-11 kl 17:45 »
Hehe, samma för mig.. ett så kallat "impulsköp" från Impecta! ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

573 gäster, 2 användare (1 dolda)
Erik Forsman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser