Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på 4wd pickuper?  (läst 20029 gånger)

Imp

SV: Tips på 4wd pickuper?
« Svar #60 skrivet: 14 mar-11 kl 18:50 »
Min erfarenhet är att allt som kallas pickup rostar som fan. Och sen så avskyr jag automatlådor. Och pajjar en automatlåda på en begagnad bil så lönar det sig oftast inte att laga. Sen så avskyr jag att betala mer än 5000 för en bil. Man blir alltid blåst i bilaffärer, det är bara att acceptera. Hur bra det än verkar så är det nån skit när man fått hem dem på gården, gäller även dyrare bilar. Så då köper jag hellre billigt och lagar.

Men så nytt som möjligt, ingen automat och så lite rost som möjligt. Allt annat går att laga ganska enkelt och för rimliga pengar.

Huggorm

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 14 mar-11 kl 20:28 »
Min erfarenhet är att allt som kallas pickup rostar som fan. Och sen så avskyr jag automatlådor. Och pajjar en automatlåda på en begagnad bil så lönar det sig oftast inte att laga. Sen så avskyr jag att betala mer än 5000 för en bil. Man blir alltid blåst i bilaffärer, det är bara att acceptera. Hur bra det än verkar så är det nån skit när man fått hem dem på gården, gäller även dyrare bilar. Så då köper jag hellre billigt och lagar.

Men så nytt som möjligt, ingen automat och så lite rost som möjligt. Allt annat går att laga ganska enkelt och för rimliga pengar.
Jag har alltid också varit negativ till automatlådor, men är det en bra låda i bra skick, och anpassad till den motor den sitter på, så funkar det ändå rätt bra. Men i prisklassen 5000kr skulle nog jag också undvika automat.

Imp

« Svar #62 skrivet: 14 mar-11 kl 20:48 »
Grejen med automatlådor att i princip ingen byter olja eller filter innan den börjar krångla och då är det för sent(Jag har många fördomar om vilka som i första hand köper bilar med automatlåda här i landet också). På många moderna bilar sitter det ofta elektronik i automatlådorna. Alla som haft en amerikansk bil vet väl vilken kvalite det är på elektriska saker i dem?
Jag skulle aldrig köpa en bil med automatlåda som gått mer än 15 000 mil oavsett prisklass. Och skulle jag göra det så skulle jag vara beredd på att dan efter lägga 15 000 på att fixa lådan elelr konvertera till manuel.

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #63 skrivet: 15 mar-11 kl 18:15 »
160.000kr för en som gått 35.000 mil. Kostar dom inte ungefär så mycket nya i USA?

Nej, nya kostar cirka 40000 dollar och en dollar är ungefär jämförbart med en rulle dasspapper. Sedan tull 22% och frakt 17000kr.

En 5 år gammal verkar dock ligga mellan 7000 och 1100 dollar och då blir det klart intressant att hämta.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Huggorm

• Gäst
« Svar #64 skrivet: 15 mar-11 kl 18:56 »
Nej, nya kostar cirka 40000 dollar och en dollar är ungefär jämförbart med en rulle dasspapper.
Är en begagnad då värd en ganska stor mängd begagnat dasspapper?

chjero

• Västergötland
« Svar #65 skrivet: 16 mar-11 kl 15:15 »
Utan tvekan Toyota Hilux eller VW Taro..finns vettiga bilar att hitta mellan 10000-30000...lättmekat o hyfsat billiga delar men framför allt pålitliga.

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 2 användare
Anders Flix, Susanna Ramirez

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser