Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninskinn önskas köpas, beredda och klara för att sys av  (läst 3958 gånger)

Kattie

Ja, jag söker färdiga kaninskinn att bara börja fixa med, gärna flerfärgade eller olika färger. Jag bor i södra skåne så det är kanske smidigast om det är på detta hållet.

bondelinda

• Stöd globalt - handla lokalt
    • Västergötland
    • Svingsåsen
Jag har! Kan skicka på posten

Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

kerstin43

• Östergötland
Låter jätteintressant! Vad har du för priser? Är intresserad av gråa skinn alt vitfläckiga tillräckligt många för att sy en väst av ....

Har du dessutom en uppfattning om vilken storlek man ska ha på skärnålen för kaninskinnen ...?

fjällfäll

• Härjedalen
    • Härjedalens Fjällfäll
Behövs ingen skärnål fö att sy i kaninskinn...De är så tunna så en vanlig synål går jättebra.

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
Tar 100-150 kr per skinn.

Grå skinn? menar du viltgrå då eller mer blå? Vitfläckiga har jag bara några enstaka. Viltfärger och lite rödaktiga finns flera av
Litet småskaligt jordbruk med brukshästar. Gårdsbutik öppen ons 15-18 lör 10-15. Kaninkött, honung, bär, ägg, potatis, mensskydd, ekologiska garner samt miljövänliga och naturliga hud- och hårvårdsprodukter från Eilas och tvättnötter från tvåleriet. www.svingsasen.se

Kattie

Helst helvitt eller med vita inslag, rött går med bra, kan klart ta viltfärg med, behöver bara ett par st nu första gången sen kanske flera per gång, är priset beroende på strl eller färg?

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen

Har kollat över lagret

1 helvitt skinn kvar -120 kr
1 vitt skinn med viltfärgade fläckar - 120 kr
1 sallanderfärgat - 150 kr
6 st svarta med några vita stickelhår 100-150 kr beroende på storlek
1 st blått - 150 kr
3 st rödorange vita kanter - 150 kr per styck
4 st viltfärgade med vita kanter 100-150 kr beroende på storlek

Kattie

Vilken färg är det sallanderfärgade?
Vill gärna ha:
1 vitt skinn med viltfärgade fläckar - 120 kr
1 st svart med några vita stickelhår 100-150 kr, "mellanstort"
Till en början iallafall, troligen kommer det att bli fler framöver  ;)
Pm:ar dig adress   

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
Sallander är liksom "smutsvitt" vit botten och mörkare toppar, mörkare runt bakdelen

Kattie

Håller på de två jag skrev först och återkommer troligen med flerbeställningar framöver, har skickat dig min adress  :)

bondelinda

• Västergötland
    • Svingsåsen
SV: Kaninskinn önskas köpas, beredda och klara för att sys av
« Svar #10 skrivet: 09 feb-11 kl 21:58 »
Håller på de två jag skrev först och återkommer troligen med flerbeställningar framöver, har skickat dig min adress  :)

Mailat dig  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

463 gäster, 3 användare
Hantverkare92, Broccolie, stromback

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser