Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsen har hittat eget rede...  (läst 2030 gånger)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Hönsen har hittat eget rede...
« skrivet: 01 feb-11 kl 13:45 »
Japp, jag trodde i min enfald att jag hade lagt i tillräckligt med halm i redena... tydligen inte. Det ska visst vara några hundra kg halm för att vissa ska vara nöjda  ;D

Det är mina Brahma-tjejer som lägger sina ägg ute i halmen, sambon tyckte att det lät konstigt i halmen för nån dag sen och jodå, där låg en Brahma på 2 st ägg och mös. Hon hade grävt en koja i halmen så att bara huvudet stack ut. Jädra höna, ville nog ha kycklingar...  ;D

70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hönsen har hittat eget rede...
« Svar #1 skrivet: 01 feb-11 kl 13:48 »
Hahaha supersmart rede ju  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
« Svar #2 skrivet: 01 feb-11 kl 14:41 »
HIHI Så fiffiga dom är
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 01 feb-11 kl 14:58 »
våran grannes höns brukar alltid hitta sina egna ställen att lägga ägg på för att sedan ruva. Inne i halmen är populärast men bakom surfing brädan funkar också, svårt att hålla reda på alla kycklingar som blir  ::)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 01 feb-11 kl 15:48 »
Stora hönor behöver stora reden ;D Det trodde jag alla begrep  ::) ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 2 användare (1 dolda)
DrMerkwurdigliebe

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser