Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Slanggurka vs. asiagurka ?  (läst 3769 gånger)

esten

• -
Slanggurka vs. asiagurka ?
« skrivet: 29 jan-11 kl 20:30 »
Hur är asiegurkan att äta färsk som slanggurka ?

Man ser ofta att det står om den som en typ av slanggurka , men recept ger bara variationer på inläggningar , inte färsk .
Den ger väl större och säkrare skörd ? Så om den går lättare att odla och dessutom kan ersätta den gröna slanggurkan vill jag odla den i år på prov .

Så hur är det , konsistens , smak , bitterhet mm. ?

esten

• -
SV: Slanggurka vs. asiagurka ?
« Svar #1 skrivet: 02 feb-11 kl 18:55 »
Ingen ni som brukar vara så snabba ?

anders 67

• Dalarna
SV: Slanggurka vs. asiagurka ?
« Svar #2 skrivet: 02 feb-11 kl 19:27 »
Asiagurka är väl en inläggning(syltgurka) om jag inte tänker alldeles fel som man gör på vita slanggurkor(eller förväxta gurkor överlag)
Har bara odlat arboga vit och den smakade bra,lite besk ibland men inte så farligt och den var alldeles utmärkt till inläggningar.
Det är ju en gurka av västerås typ

Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Dela detta:

* Inloggade just nu

685 gäster, 1 användare
oskarq

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser