Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  växter till hönsen  (läst 3755 gånger)

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
växter till hönsen
« skrivet: 21 jan-11 kl 11:28 »
Hej!

Jag kollar runt lite på hur jag ska fixa där ute till hönsen, jag har skogen runt mej och  rätt stora träd och buskar vid hönshuset, men skulle vilja planeter så buskar el nått sött litet träd hos dem. så de ev kan gömma sig, ifall det kommer nån inkräktare. nu har jag nät  men endå.

tips på bra buskar, växter som inte är allt för dyra :)

// Natha
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
SV: växter till hönsen
« Svar #1 skrivet: 21 jan-11 kl 11:46 »
plantera ett fläderträd, snabbväxande, seglivade och så blir det bär på dem. Finns vildväxande.
Vinbärsbuskar brukar va populärt. Eller nån klängväxt kanske, åkervinda, humle..
Har själv rönnspireabuskar runt och i mitt hägn, deras knoppar spricker tidigt tidigt på våren så grönskan kommer snabbt, och så är de tacksamma att frisera.

Johanna
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Natha

• Blekinge
    • http://www.nathalies.n.nu/
« Svar #2 skrivet: 21 jan-11 kl 12:08 »
Åh ja jag ska skriva ner det och kolla upp vart jag ska köpa det:) en kläterväxt hade varit snyggt att ha och det blir mysigt med om den får klättra längst staketet:)
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

http://nathalies-xenja7.blogspot.com

Jan lindgren

« Svar #3 skrivet: 21 jan-11 kl 12:19 »
Hej!
Sätt då någon klätterväxt som ger ätliga frukter. Vindruva, schisandra eller minikiwi.
MVH
Jan

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #4 skrivet: 23 jan-11 kl 09:55 »
Jag har en buske röda vinbär och de älskar det!!!
Sen har jag ett äppleträd också.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

netagreta

• Dalarna
    • Hedemorahönsen i Kullsberg
« Svar #5 skrivet: 25 jan-11 kl 09:53 »
Jag har mycket humle.
Både billigt och växer som tusan!
Det blir nya skott varje år så man kan dela och flytta på dom.

Nu har jag humle längs hönsgården som vindskydd, en humlekoja med bambupinnar som stomme och sedan några som slingrar sig över nättaket som lite regnskydd.

Snyggt tycker jag :).

Har även röda och svarta vinbär.
Bor i en by med sambo och dotter född -03. Är intresserad av Svenska lantraser, natur och trädgård. Har haft Hedemorahöns sedan -95 med några års uppehåll pga flytt, och genbank sedan -05. På gården har vi en damm med Koikarpar och Guldfiskar. Dottern har en liten hamster och en kanin.

Misonten

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 25 jan-11 kl 16:32 »
Blir inte buskar o så lätt över gödslade? Eller trivs dom rent av bra med "hönsskiten"  :P
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #7 skrivet: 28 jan-11 kl 14:53 »
plantera ett fläderträd, snabbväxande, seglivade och så blir det bär på dem. Finns vildväxande.
Vinbärsbuskar brukar va populärt. Eller nån klängväxt kanske, åkervinda, humle..
Har själv rönnspireabuskar runt och i mitt hägn, deras knoppar spricker tidigt tidigt på våren så grönskan kommer snabbt, och så är de tacksamma att frisera.

Johanna

japp johanna har rena lummiga lunden hos sig (jag har ju haft glädjen att köpa höns av henne) min ute gård ser rackarna tråkig ut just nu, men det gör ju hela trädgården för den delen, får plantera något jag med. längtar sååååå till våren
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Dela detta:

* Inloggade just nu

732 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser