Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur vill hon ha det?  (läst 1244 gånger)

nilsegårn

  • Inlägg: 1136
    • Dalsland
    • Blekslätten Gård
Hur vill hon ha det?
« skrivet: 17 jan-11 kl 11:48 »
Ska igång och bygga reden till Karin som jag hoppas ska börja ruva snart.

Hur vill hon ha det? Måste till en ganska rejäl låda tänker jag mig...?
Ska den sitta högt eller lågt?
Tak på eller bara en hylla?
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hur vill hon ha det?
« Svar #1 skrivet: 17 jan-11 kl 16:58 »
Ett kalkonreda ska enligt lag vara minst 35X50X45cm (bXdXh) Mina kalkonhönor har inte läst lagen ::)

Inne i hönshuset brukar dom vilja vara på marken. Jag har haft fyrkantiga eller runda murarbaljor som står under gödselbordet och där har dom gillat att ligga. Just nu har jag en höna som alltid värper på nätet över gödselbordet, inte bra men hon bara vägrar använda redet :-\ En gång har en höna gjort ett bo i en grop under en buske.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

nilsegårn

  • Inlägg: 1136
    • Dalsland
    • Blekslätten Gård
SV: Hur vill hon ha det?
« Svar #2 skrivet: 18 jan-11 kl 21:17 »
tack Lina för ett bra svar!
Som alltid!  :-*
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 4 användare
ärt, Svarthönan, von tratt, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser