Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vallhundsstav  (läst 2582 gånger)

Ghedoes

• Ångermanland
    • Ghedoes
Vallhundsstav
« skrivet: 14 jan-11 kl 04:52 »
Tjipp tjillevipp!

Någon som har tips på olika sidor som man kan beställa vallhundsstav ifrån? :) Gärna bra pris... inte för dyrt.  ;)
G H E D O E S ~ tervueren & schapendoes ~ http://www.ghedoes.com

vallhunden

• Västergötland
SV: Vallhundsstav
« Svar #1 skrivet: 15 jan-11 kl 11:12 »
Här är ett alternativ som är mycket bra pris på:

vallhunds stavar med din hundsbild i massur eller vril 800 kronor
jean pierre Daynac 13056 Utö.
0850157202 0703316676
jeanpierre.daynac@edu.haninge.se

--------------------------------------------------------------------------------
Jean-Pierre Daynac
Ålö gård, 130 56 UTÖ
08-50157202

Sen beror det ju på vad du ska använda staven till. De ovan är mer prydnadsstavar som man har på tävling.

Knarrhult och LG-produkter har stavar i aluminium som man använder i sin fårskötsel. Du kan titta där också! De rekommenderar jag att använda i träningen av din hund.
Snygga trästavar är inget bra att använda vid träning av unghund ,-)
Jag har slutat med det sen jag för många år sedan blev sur för att min unghund inte stannade och slog staven i marken. Det var tjäle i backen och staven gick av hur lätt som helst  ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

615 gäster, 2 användare (1 dolda)
Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser