Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vallhundsstav  (läst 2305 gånger)

Ghedoes

• Ångermanland
    • Ghedoes
Vallhundsstav
« skrivet: 14 jan-11 kl 04:52 »
Tjipp tjillevipp!

Någon som har tips på olika sidor som man kan beställa vallhundsstav ifrån? :) Gärna bra pris... inte för dyrt.  ;)
G H E D O E S ~ tervueren & schapendoes ~ http://www.ghedoes.com

vallhunden

• Västergötland
SV: Vallhundsstav
« Svar #1 skrivet: 15 jan-11 kl 11:12 »
Här är ett alternativ som är mycket bra pris på:

vallhunds stavar med din hundsbild i massur eller vril 800 kronor
jean pierre Daynac 13056 Utö.
0850157202 0703316676
jeanpierre.daynac@edu.haninge.se

--------------------------------------------------------------------------------
Jean-Pierre Daynac
Ålö gård, 130 56 UTÖ
08-50157202

Sen beror det ju på vad du ska använda staven till. De ovan är mer prydnadsstavar som man har på tävling.

Knarrhult och LG-produkter har stavar i aluminium som man använder i sin fårskötsel. Du kan titta där också! De rekommenderar jag att använda i träningen av din hund.
Snygga trästavar är inget bra att använda vid träning av unghund ,-)
Jag har slutat med det sen jag för många år sedan blev sur för att min unghund inte stannade och slog staven i marken. Det var tjäle i backen och staven gick av hur lätt som helst  ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Dela detta:

* Inloggade just nu

639 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser