Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kalkontuppen har fått fnatt,kär i tuppen !  (läst 1848 gånger)

winnitopi

• Uppland
Kalkontuppen har fått fnatt,kär i tuppen !
« skrivet: 11 jan-11 kl 19:23 »
Min kalkontupp har uppvaktat tuppen i hönshuset hela dan med ett kurrande läte.Jag förstod inte vad han ville förrän han tog tag i nacken o försökte våldta honom.Tuppen är ju jätteliten mot honom,han är 2 år.Någon som varit med om det? De bor tillsammans i hönshuset,har ingenstans att göra av honom,nu fick jag ta ut honom så han är utanför hönshuset men inomhus.Kommer han fortsätta tror ni? I såna fall blir det grytan,ville behålla honom för han är så trevlig men men...
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Kalkontuppen har fått fnatt,kär i tuppen !
« Svar #1 skrivet: 11 jan-11 kl 20:42 »
Har din kalkontupp ingen egen kalkon tjej? Om inte så är nog lösningen att skaffa honom en egen fru.

Det är inte helt ovanligt att djur tar ut sin "sexuella frustration" på något annat (o)lämpligt djur eller föremål om det saknas artfrände.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

edithsdotter

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 11 jan-11 kl 21:03 »
Det är inte helt ovanligt att djur tar ut sin "sexuella frustration" på något annat (o)lämpligt djur eller föremål om det saknas artfrände.

OT: Jämför med folkilskna tjädertuppar som, under speltiden, anfaller allt som rör sig då det saknas tillgängliga tjäderhöns i närområdet.  :-\

Nina W

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 11 jan-11 kl 21:24 »
En frustrerad kaninhane brukade jucka på en tom 2-liters petplaska! Nu har kalkontuppen fått för sig att din vanliga tupp är lämplig men annars kanske det skulle kunna funka med något dött föremål?

winnitopi

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 11 jan-11 kl 23:07 »
Han har ju en egen kalkonfru men han verkar helt fixerad av honom,går o sjunger sin kärlekssång o sen blev det fight när han försökte ta fast tuppen.
Problem är till för att skjutas upp för att sen glömmas bort :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

492 gäster, 1 användare
Brukspatronen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser