Jag har ju lyckan av att ha en hel lagård att breda ut mitt fjäderfäintresse i

Har i år gjort delvis i ordning ena rummet där höns i olika grupper samsas med 2 vädurskaniner.
Just nu har jag 4 separata hönsboxar och en kaninbox. Är rätt händig i grunden, men har fuskat lite och spikat istället för att skruva, använt mig av tidigare boxdörrar som jag kapat i 2 delar för att göra dörrar in till hönsen osv

Nu i vår ska jag göra i ordning det inre rummet som är lika brett, men lite smalare och där hade jag då tänkt att det dels skulle rymmas en grupp grönvärpare, en grupp ankor och en mindre grupp kalkoner. Hönsen kommer ju att vara flest i antal, så de får ena halvan och den andra halvan delas då upp på ankor och kalkoner är det tänkt.
Kvar i den andra delen blir då isbar, dv.kochin, indiska stridshöns (ska kläckas fram under våren) och de djur som ska slaktas + kaninerna.
Lagårn är ju inte den modernaste = endast små "dynggluggar" och det är ju de som ställer till det lite när man ska planera utrymmet så att det blir bästa tänkbara för djuren, eftersom den sitter mitt på väggen

Funderade därför på att ha alla korsnings, lohman, grönvärparhöns i det mindre rummet över vintern och sedan ha dem i egna avelsgrupper med "rätt tupp" för just den gruppen över våren/sommaren. På så vis får jag 2 fria utrymmen i den delen som är färdig och kan då ha kalkoner i en och ankor i den andra. Samtidigt som jag kan ha isbar och dv.kochingrupperna separata året om.
Varför kan det aldrig vara enkelt att besluta sig för hur man ska göra??

Hur skulle ni ha tänkt?