Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bilder på våra KATTER!  (läst 52482 gånger)

MiaPia99

• Lev idag imorgon kan det vara försent
    • Dalarna
SV: bilder på våra KATTER!
« Svar #140 skrivet: 16 dec-11 kl 08:44 »
Vårt senaste tillskott i familjen, Smulan som kommer från ett katthem.

Mysig dam som gillar att ligga och titta ut och gosa i massor.
Lycklig ägare av Brahma och Sussex och två kattfröknar som är världens gosigaste

DaisyMalone

• Västergötland
« Svar #141 skrivet: 16 dec-11 kl 09:16 »
Älskade djur alltså! Vilka otroligt vackra kissar ni har, samtliga!!
Hemma har vi sju stycken, blandat hemmafödda, räddade stallkatter och hittekatter. Sigge är
dessvärre han som hittade påkörd vid vägen för någon månad sedan... :(
Herren gav oss djuren till att vårda och ta god hand om.
2 blandrashundar, 3 katter, Brahma och loman höns, 2 getter, 3 barn.

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #142 skrivet: 16 dec-11 kl 11:05 »
Åh, stackars Sigge :(. Fin han är :D. Mår han bra nu?

Vi har en ny lite bebiskisse, Alfons ;D. Skaffade honom för Sebastian började känna sig väldigt ensam nu när det inte är så kul att gå ut.. Hade egentligen tänkt vänta till våren, men det gick inte. Han tyckte inte alls om honom först, fräste åt honom och så - har provat med två vuxna katter förut plus att grannarnas katter gått in till honom och stulit hans mat etc.. så han har bara varit i kontakt med andra vuxna katter förut, vilket inte funkat allt då han inte kan hävda sig mot dem. Efter ett par dagar hade han dock upptäckt att Alfons inte var farlig, som de andra och nu tvättar han honom t.o.m ;D.

Alfons var i rätt dåligt skick när jag hämtade honom.. Stallkatt från blocket som inte blivit avmaskad.. :-\ Så hela maken var som en stor rund ballong och han var väldigt klen och svag.. Fina slemhinnor och liksom vaken och nyfiken, men lite lös i magen och väldigt svag i kroppen, kunde inte hoppa ner från ställen utan att ramla och ville ogärna hoppa upp eller klättra någonstans - ostadig liksom. Och så är han väldigt liten för sin ålder. Men efter att ha fått en ordentlig kur avmaskningsmedel gick det fort och han yr nu omkring och leker, hoppar och far och klättrar både högt och lågt ;D, en enorm skillnad! :D Och han har varit så duktig med toaletten - ungarna bodde i en härtbox med spån, utan kattoa. Så det var ju större risk att det skulle ligga bajs och kiss här och var på golvet när jag kom ut än att det inte skulle det tänkte jag. Men ingenting har han gjort utanför! Han använder toan så fint! Ställde in en toa med spån i också så det skulle finnas något han kände igen, men den har han knappt använt :). Och han är så underbart go och purrar i princip hela tiden från det att man kommer tills man går :D. Goa, söta lilla Alfons ;D.

Här kommer bilder:

« Senast ändrad: 16 dec-11 kl 18:17 av Paradisgården »
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #143 skrivet: 16 dec-11 kl 12:08 »
Lillkatten är redan trött på julpyntandet (lite suddig bild, tyvärr)

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #144 skrivet: 16 dec-11 kl 16:08 »
Ååh, vilka vackra ögon! :D

Skall sätta mig och fixa bilder nu...

... Nu finns det bilder i mitt inlägg ovan :D
« Senast ändrad: 16 dec-11 kl 18:18 av Paradisgården »
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Andromedae

• Dalarna
« Svar #145 skrivet: 17 dec-11 kl 20:33 »
Här är vår kille Orion, en kastrerad hankatt (vanlig huskatt) som blir 3 år nästa år.
Han var väldigt hjälpsam när jag skulle klä granen  ;D

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #146 skrivet: 18 dec-11 kl 00:52 »
Här är vår kille Orion, en kastrerad hankatt (vanlig huskatt) som blir 3 år nästa år.
Han var väldigt hjälpsam när jag skulle klä granen  ;D

Stjälpsam, menar du väl ;)?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

anette i bugared

• -
« Svar #147 skrivet: 07 feb-12 kl 22:32 »
Simsen gillar att vara nära  :-*
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #148 skrivet: 07 feb-12 kl 22:47 »
Min vackra BellaDonna  :D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Kira

• Småland
« Svar #149 skrivet: 14 feb-12 kl 18:09 »
Min vackra BellaDonna  :D
Underbar!!! Vilken ras?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #150 skrivet: 14 feb-12 kl 18:35 »
Gissningsvis norsk skogskatt. Finns mera bilder på henne längre bak i tråden.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Kira

• Småland
« Svar #151 skrivet: 14 feb-12 kl 20:01 »
Underbar!!! Vilken ras?
Jag hade en sån underbar vit skogis en gång men han blev ihjälkörd :'( Jag bara grät och grät, han var så fin...
Världens gulligaste kille han kunde vinka med tassen och flirta med ögonen. Njut av din kisse :)

Imagica

• Västergötland
« Svar #152 skrivet: 27 feb-12 kl 00:05 »
Här kommer en bild på hennes höghet Sekhmet som flyttade in nu i veckan. Mysigt värre! ;D

« Senast ändrad: 25 sep-12 kl 14:09 av Imagica »

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #153 skrivet: 27 feb-12 kl 11:45 »
Åh vad vacker! :)

Imagica

• Västergötland
« Svar #154 skrivet: 27 feb-12 kl 19:38 »
« Senast ändrad: 25 sep-12 kl 14:08 av Imagica »

sisel

• Småland
« Svar #155 skrivet: 27 feb-12 kl 20:23 »

Min lilla hjärte-katt har varit väldigt sjuk den senaste månaden, men jag hoppas att vi har det värsta bakom oss...

Imagica, vilken fin katt du har fått!

« Senast ändrad: 27 feb-12 kl 21:21 av sisel »

Imagica

• Västergötland
« Svar #156 skrivet: 27 feb-12 kl 21:29 »
Min lilla hjärte-katt har varit väldigt sjuk den senaste månaden, men jag hoppas att vi har det värsta bakom oss...

Tack och detsamma! Hoppas ni får må bra nu.

Jag slänger upp en bild till för jag kan inte låta bli... ;D Såhär ser det ut när hon ligger och värmer sig framför kaminen. *Dör lite inombords.*

tamate

• 4 barnsmor som gör så gott hon kan =)
    • Jämtland
« Svar #157 skrivet: 28 feb-12 kl 04:07 »
sisel, vad är det för ras? vilka färger. har nog aldrig sett sådan färg på en katt.
visserligen en liknade skarp när jag hennnade en vit katt som ung (hade en katt som älskade att bli fönad och ompysslad så en gång när jag hennade mitt hår så fick katten ränder, hon älskade det =) hade kunnat sälja henne dyrt för alla vart så fascinerade när dom såg henne med dom färgerna)
-det som inte dödar härdar
www.missneback.se

Eurydike

• Småland
« Svar #158 skrivet: 28 feb-12 kl 07:37 »

Åh vilken fin somali!!! Har jag också haft. Fast fawn.  :-*

sisel

• Småland
« Svar #159 skrivet: 28 feb-12 kl 19:56 »
sisel, vad är det för ras?

Ja, hon är alltså en somali som Eurydike skrev. Det är en långhårig abessinier (här har hon vinterpäls och är extra långhårig. På sommaren är hon korthårig men behåller ekorrsvansen.) Det finns olika färger på somali och den här kallas viltfärgad och är vanligast. Jag fick den här lilla damen för 7 år sedan som  omplaceringskatt och hon hade då flyttat runt lite för mycket och var väldigt olycklig, matvägrade och hade konstiga utslag på kroppen. På något sätt tror jag att hon förstod att det nu var slut på flyttandet för efter ett halvår hos mig var hon en glad och frisk katt. Nu hoppas jag bara att senaste månadens elände är över och att hon har många, många välmående år kvar.

Eurydike, fawn på somali är ljuvligt.  :-* 

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 3 användare (2 dolda)
Tallefjant

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser