Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Örtsnus  (läst 8282 gånger)

Monica

Örtsnus
« skrivet: 26 nov-10 kl 19:46 »
Någon här som använt örtsnuset Choice? Funderar på vägar att lägga av med rökningen. Verkar vara några som lyckats göra det med hjälp av örtsnuset.

Quercus

• Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
SV: Örtsnus
« Svar #1 skrivet: 27 nov-10 kl 11:36 »
Låter i alla fall nyttigare än General portion... ::)
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

alexthesaint

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 12 dec-10 kl 23:46 »
Känner flera som slutat med nikotin mha örtsnus av olika slag.
Tror att liten bit färsk ingefära under läppen ger samma effekt. Nikotinfritt snus stimulerar mest snusarens tomhet under läppen.

Som rökare får du nog vara lite listig, byta ut en och annan cig mot snus och snart, innan snusberoendet slår igenom byta ut snuset mot något nikotinfritt.
Jag tog ett uppehåll härom året på detta vis, lite dåligt humör kan väl omgivningen stå ut med eller >:D
Don´t worry. Be happy.
Klasskamp!

pålle

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 13 dec-10 kl 00:05 »
Ja använde tugg tobak under läppen i tre veckor sen la ja ner det med och då hade ja röka i 36år och nu ar ja .vare rök fri i 6 år

anders50

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 13 dec-10 kl 22:30 »
Börja inte snusa! Det blir ännu värre att sluta med det sen! Och choice är ingen höjdare, jag har provat, du lär garanterat gå över till riktigt snus efter ett tag.
Jag slutade att röka 1976 och var dum nog att börja snusa istället. Kämpade med att sluta många gånger, men 4 mars 2009 slutade jag tvärt efter 33 års snusande. Och har nu ca 10.000 över om året.
Så gå inte på snuset, det finns hjälp med att sluta röka om du inte klarar det själv.

Monica

« Svar #5 skrivet: 14 dec-10 kl 11:38 »
Tack för alla tips och åsikter  :)

Ja, jag håller med dig anders50, det är nog dumt att börja med att snusa istället för att röka. Hoppades på en genväg, men som med allt annat, så finns det inga  ;D

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 14 dec-10 kl 12:25 »
Sluta SNUSA underlättas av CHOICE. Åtminstone för mig.  :D
Sluta röka.. njae, det tror jag knappast. Det är ju snusandet det efterliknar. Om choice fanns som låtsascigarett, kanske..

Iskristall

• Västerbotten
« Svar #7 skrivet: 09 apr-11 kl 00:31 »
För mig så är cigg och snus helt olika typer av nikotin. Jag började trappa ner med rökningen och gjorde som du tänkte - började snusa lite smått. Inte en bra idé! Nu är det som att jag - trots att jag är under ett paket+dosa / månad - är dubbelberoende. Ibland blir jag toksugen på snus, andra gånger bara måste jag röka. Hellre göra som de andra också säger: Gör dig av med ett beroende istället för att skaffa dig ett till.  :P
Sargad flyttfågel som finner tröst i naturen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1270 gäster, 2 användare
fri, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser