Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Problem med assistenten...  (läst 7010 gånger)

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Problem med assistenten...
« skrivet: 26 nov-10 kl 13:42 »
Jag har en gammal Bosch Universal hushållsassistent, packningen i navet på degbunken har gett upp. Det finns inte att få tag i ny packning, har kollat på Siebos hushållsservice. Ni som har en lika antik maskin, har ni haft problem med packningen? Och har ni kunnat lösa det?
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

jenses

• Gäst
SV: Problem med assistenten...
« Svar #1 skrivet: 26 nov-10 kl 14:01 »
Packningen är inte helt tätt efter maskinens nästan 60 år tjänst i köket,
men det är fram till nu inget större problem.

Om jag skulle vilja byta den skulle jag kontakta producenten direkt,
inte någon återförsäljare...

http://www.bosch-eshop.com/eshop/bosch/se/prodha.htm?menuid=0000005400

Tacitus

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 26 nov-10 kl 15:47 »
Packningsmaterial finns att köpa i ark som man kan skära till storlek på själv, annars kan du höra i en välsorterad järnaffär (som inte bara säljer solstolar och allsköns kraffs...) eller en välsorterad VVS-affär och försöka hitta en packning med samma mått som den gammla.

Det finns även på en del ställen affärer som bara säljer tätningar, packningar och o-ringar - dessa har förmodligen vad du söker.

Nettus

• Småland
« Svar #3 skrivet: 26 nov-10 kl 16:00 »
Om jag skulle vilja byta den skulle jag kontakta producenten direkt,
inte någon återförsäljare...

http://www.bosch-eshop.com/eshop/bosch/se/prodha.htm?menuid=0000005400

Nu har jag beställt från Bosch!
Packningsmaterial finns att köpa i ark som man kan skära till storlek på själv, annars kan du höra i en välsorterad järnaffär (som inte bara säljer solstolar och allsköns kraffs...) eller en välsorterad VVS-affär och försöka hitta en packning med samma mått som den gammla.

Det finns även på en del ställen affärer som bara säljer tätningar, packningar och o-ringar - dessa har förmodligen vad du söker.

Jag har varit hos stans mytomspunna järnaffär med prylar på vind och i källare sen åtminstone 60-talet. De hade inget. Och packningen är rörformad, så den går inte att stansa ut.

Nettus

• Småland
« Svar #4 skrivet: 01 dec-10 kl 15:50 »
Nu har jag beställt från Bosch!
Inte f-n var det rätt packning...  ::) När jag ringde Bosch fick jag veta att nej, det finns inga reservdelar till min gamla, gamla assistent. Budet nu är att byta ut hela navet mot en senare modell, det ska visst vara samma fattning i båda modellerna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

699 gäster, 2 användare
Assa, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser