Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Laddstrul!  (läst 1272 gånger)

Temeriaire

• Allt kan göras, men det omöjliga tar längre tid.
    • Småland
Laddstrul!
« skrivet: 23 nov-10 kl 23:01 »
Fortsätter väl här, i rätt tavla, eller vad det nu kallas.
Men altså, ibland så laddar den inte alls, utan går ner mot 8V, för att sen plötsligt poppa upp till 14V.
Ibland kommer äventyret och suddar ut det jag skrivit i kalendern.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Laddstrul!
« Svar #1 skrivet: 23 nov-10 kl 23:06 »
Och det är inte något fel utanför generatorn? T ex glapp, dålig kontakt eller varmgång någonstans i pluskabeln mellan generator och batteri? En annan klassisk sak (var mycket vanlig på Opel Ascona och Kadett på 80-talet) är att om generatorn är gummiupphängd så finns det en liten jordfläta eller kabel som ska brygga över gummibussningarna, den vibrerar gärna sönder med tiden så det blir avbrott.
Kolla också att hela kretsen för laddningslampan är pålitligt hel, många generatorer är beroende av att få ström från batteriet via tändningslås och laddningslampa för att komma igång och börja ladda efter start.

Dela detta:

* Inloggade just nu

682 gäster, 2 användare
blomkruka, tuslus

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser