Koppel till fåren i form av ett halsband

Startat av Pernilla C., 13 Nov-10 kl 01:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pernilla C.

Hej!

Några i vår fårförening har köpt in ett jättepraktiskt fårhalsband, det är en som rem som man knäpper som ett skärp runt halsen, lagom åtsittande, detta tillsammans med ett stabilt och tjockt rep underlättar grymt.  Inga får som "chöver sig", (säger man så utanför Göteborg?), alltså får det för tajt runt halsen och inga stenhårda knutar att fumla med som dessutom trasslar in sig i pälsen.

VAR KÖPER MAN DESSA HALSBAND? Tips på sida, tack. Jag vill ha egna, var föreningens är är det aldrig någon vet.

Tack på förhand!
/Pernilla

betsla

70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Pernilla C.

Hej!

Tack för svaren, det var precis sådana jag menade, ska kolla vilka som är bäst och billigast.

/Pernilla

samaka

betsla

Citat från: betsla skrivet 13 Nov-10 kl 09:21
Vi har köpt http://www.boleproducts.com/BOLEB2C/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=1130560 - har dock inte satt på dem och testat dem än =) Men de ser väl ut att funka?

Vi köpte såna för att komplettera med också: http://www.boleproducts.com/BOLEB2C/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=6111420

Jag kan säga att de gula halsbanden var i kortaste laget för vår finullsbagge. Fick kämpa mig ner genom ullen och lyckades fästa i sista hålet =) Fast nu är han extremt "vinterpälsig" iofs...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

hustran

Till baggen använder jag gamla läderskärp,kraftiga som av någon anledning blivit lite korta. ;D

hustran

Till baggen använder jag gamla läderskärp,kraftiga som av någon anledning blivit lite korta. ;D

småbrukare

själv har jag använt polyband till kalv ungnöt då de som man köpte till tackorna var för korta
Problemen blir inte större än vad man gör dem

Quiz

Jag tänkte tipsa om en grimma istället. Djuren får inte samma styrka som i ett halsband och man slipper flyga som en vante efter dem.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

3 319 Gäster, 1 användare (1 Dolda)