Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp mig komma på nått!!  (läst 1600 gånger)

peppe73

• Västerbotten
Hjälp mig komma på nått!!
« skrivet: 09 nov-10 kl 21:53 »
Hej!!
Är ny på detta trevliga forum o nu behöver jag eran hjälp. Jag hade tänk börja göra olika saker i trä, skinn, smide. Kunskap finnes då jag pulat o grejsat i många år. Hade alltså tänk göra o sälja det jag gör. ej som huvudsyssla men vill ju inte lägga ned en massa tid på nått som inte går att sälja. Så kom gärna med förslag vad ni skulle vilja ha!!

Mvh Peppe

sallyzevenwacht

• Halland
SV: Hjälp mig komma på nått!!
« Svar #1 skrivet: 09 nov-10 kl 22:10 »
Inte för att jag vill ha någonting, men min farfar håller på med att göra knivar.
Slipar blad, gör slidor (kallas det man sätter kniven i) av skinn eller bark och gör fina "knivhandtag av träd som han graverar eller  gör mönster i.
Mönster kan man också göra på knivbladet.
Kul att göra,bra att sälja.
Lycka till!
Dv. höns, undulater & ragdoll

peppe73

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 09 nov-10 kl 22:20 »
Tack för svaret !ja knivar har jag gjort en del!! det är bara så stillestånd i skallen!! tänkte inte uppfinna hjulet igen  :D 
men tror att det är rätt tid att syssla med småskalighet iallafall.

/Peppe

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 09 nov-10 kl 22:41 »
Googla "Shabby chic" och "lantlig inredning". Det finns pengar att tjäna...
//Lina

Dela detta:

* Inloggade just nu

663 gäster, 2 användare
Nataks, Petter B

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser