Aha du får från deras "slängda"lager ![Wink ;)](https://www.alternativ.nu/Smileys/classic/wink.gif)
Tråkigt att de har så kort livslängd,
Men spar man kvittot så har man som kund enl lagen 2 år på sig att reklamera.
jo fast säg inget till nån!
I butiken min bekant jobbar på hade dom väldigt mycket stövlar hemma. Så istället för att slänga delade dom upp dom bland dom anställda. Jätteförbjudet men ganska logiskt.
Men det kan ju vara bra för folk att veta, att dom borde ha gjort något med sina stövlar, och att tretorn är väl medvetna om att dom har ett problem.
När saker som jag trodde var kvaltiet visar sig inte vara det så brukar jag skriva ett mail till tillvärkaren.
Typ "jag köpte eran termos / stövlar / jacka eftersom jag trodde att era produkter håller hög kvalitet.. Jag har varit väldigt nöjd med produktens passform/ funktion etc. Men blev väldigt besviken när hela stöveln sprack / thermosen gick sönder för minsta lilla i -20 osv.. Man får gjärna också betona att man har en stor umgängeskrets där många använder liknande produkter. Då brukar man få nytt, utan att behöva visa kvitto, och även efter garantitiden. Man kan gärna lägga till att man tror att detta ju måste vara ett fabrikationsfel eftersom tillvärkaren ju står för så hög kvalitet. Det brukar ta skruv
![Wink ;)](https://www.alternativ.nu/Smileys/classic/wink.gif)
Denna metod torde fungera särdeles bra på tretorn för tillfället eftersom dom själva uppenbarligen VET att dom har ett problem....
Lycka till alla stövelägare!