Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! det är lodjur häromkring  (läst 7298 gånger)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hjälp! det är lodjur häromkring
« Svar #40 skrivet: 14 okt-10 kl 00:21 »
Men själklart ;) Tror inte en tax är lika avskräckande. När jag skriver om hundar åsyftar jag de traditionella boskapsvaktarna och de är inte små 8)
Precis *S*
Nån som vill låna en av mina i juli nästa år ??
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Martin-77

  • Inlägg: 111
    • Värmland
SV: Hjälp! det är lodjur häromkring
« Svar #41 skrivet: 18 okt-10 kl 20:13 »
Vi hade också samma problem med rådjursjakt, som pålle beskriver. Det låg jägare i var buske!!!! Det innebar flera år då man knappt såg ett rådjur längre. Nu har de återhämtat sig lite, men inte i närheten av för 10-15 år sedan.
Kan säkert vara så att jägarna går hårt åt stammen på sina håll men ofta jämför man rådjursstammens antal mot "den gamla goda tiden". Det man skall vara medveten om är att då rådjursstammen var som störst sammanträffade med rävskabbens härjningar. Mao får ofta både jägare och andra rovdjur såsom lodjur skulden för nedgången i rådjursstammen då det i själva verket till allra största delen beror på rävens återhämtning från skabben.
Samlar kraft...........
En vacker dag blir det av :O)

Falks Bantam Poultry

  • Inlägg: 387
  • www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
SV: Hjälp! det är lodjur häromkring
« Svar #42 skrivet: 18 okt-10 kl 20:34 »
Tycker det är konstigt att ingen har tagit upp ämnet vaktlama :) det är inte många djur som vågar sig på en fårflock med en lama två ggr ;) Minskningarna på rådjursstammarna beror på många saker bla. Trafik, Jägare, Lodjur, Varg men framförallt räven, då den är en riktig hejare på att plocka kiden. Och småviltsstammarna beror ju också på om det finns gott om predatorer.
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

390 gäster, 2 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser