Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  revirmarkering ?  (läst 2537 gånger)

esten

• -
revirmarkering ?
« skrivet: 05 okt-10 kl 20:01 »
Fick idag se min tvååriga KASTRERADE hankatt resa upp svansen mot en sopsäck och revirmarkera , det kom iof inte mer än kanske tre droppar men ändå .
Han gjorde dessutom om det fler gånger under dan .
Så nu undrar jag , är det vanligt ?
Ska inte det vara en av de negativa sakerna hos hankatter som man "tar bort" vid kastreringen ?
Är det fler som sett detta beteende hos sina kastrerade hankatter ?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: revirmarkering ?
« Svar #1 skrivet: 05 okt-10 kl 20:20 »
Alla katter kan markera revir även kastrerade han och honkatter :-\ Att det är på en plastsäck är inte så konstigt. Katter verkar ha en förkärlek till att kissa/markera på plast.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 05 okt-10 kl 20:21 »
Hur gammal var katten när det kastrerades? Hankatter som kastreras sent kan ha kvar vissa hanbeteenden länge, ibland hela livet. Tyvärr. Och detta med att markera revir verkar vara ett beteende som sitter djupt.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

esten

• -
« Svar #3 skrivet: 05 okt-10 kl 20:31 »
Han var väldigt ung , snudd på för ung , enligt vet .

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 06 okt-10 kl 13:17 »
Alla katter kan markera revir även kastrerade han och honkatter :-\
Min ena kastrerade honkatt ställer sig ibland med svansen rätt upp darrande och trampar med baktassarna.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #5 skrivet: 07 okt-10 kl 11:21 »
Visst förekommer sånt! Vitmissen (kastrerad kattgentleman) här hemma gör så rätt ofta, men det kommer ingen urin. Jag skulle tro att om det kommer några droppar från din katt så har det inte den skarpa doften som okastrerade hankatter ger ifrån sig, så det ska inte vara någon fara.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #6 skrivet: 08 okt-10 kl 22:35 »
Japp  ;)  helt normalt. Din katt gör även så mot ditt ben.. Han ÄGER dig  ;D
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 08 okt-10 kl 22:40 »
får jag hoppa på lite? var inneboende hos en person som har 2 katter.. först kissa de i min resväsa på mina kläder.. sen  på en tröja som jag hade p golvet.. och sen mmina skor ute i hallen.. inte hans grejer bara mina. ska flytta nu!! men är det så att de sätter ut deras revir? jag kände mig oönskad här av de där 2 katterna kan jag säga :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 3 användare (1 dolda)
Lilla i, Trollsmultron

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser