Jag kommer att prova kläckskåp nästa år, jag har en begagnad hönsäggkläckare och det behövdes bara ett motstånd till i termostaten för att justera temperaturintervallet.
Annars, den kalender jag kommit fram till fungerar för mig är "var femte dag". För att göra det enkelt att komma ihåg börjar jag t.ex. den 5:e juni med larvning, 10:e juni ny larvning och omhändertagande av täckta celler, den 15:e juni ny larvning, omhändertagande av täckta celler och avläggare med första omgångens kläckfärdiga celler. Det betyder att larvning och färdigbyggda celler och göra avläggare sammanfaller (jag kläcker inte i bur utan i litet samhälle). Det skulle vara en förenkling om jag kan använda amningssamhället till fortsatt amning istället för bara ruvning eller ha ett annat för ruvning och de 5 dagarna bör gå bra med kläckskåp.
Största problemet med min "kalender" är vädret, även om det regnar och blåser när jag kommer hem från jobbet måste jag fixa med cellerna och larvar jag inte så ruckar jag hela kalendern.