Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har någon råa skinn till övers?  (läst 1145 gånger)

Skogshulda

• Dalarna
Har någon råa skinn till övers?
« skrivet: 23 sep-10 kl 17:13 »
Är det någon som inte använder sina skinn, eller har för många kanske? Jag kan tänka mig att ge en hundralapp per insaltat skinn. Jag tar gärna emot flera. Tänkte bara eftersom det är många som inte vill ha skinnen själva, synd att de går till spillo då.
Det ska helst vara i dalarna så att jag kan komma och hämta dem. Bor själv i Rättvik, men har tillgång till bil.
En skogens eldfängda sköldmö

Delar mitt liv med min käresta, vår son, ett gäng tokiga hedemorahöns, en flock mysiga gestrikefår och två gamla men pigga musjägare

hallstabonden

SV: Har någon råa skinn till övers?
« Svar #1 skrivet: 23 sep-10 kl 19:27 »
jag kan ev få till några vid slakten i mitten/slutet av okt.då är det blandat köttras +nån typ av allmoge.
tänkte skicka 5-6 till beredning så en 5-7 skinn kan ev bli över.kan skicka med bussgods om du bet frakten.max 200kr skulle jag tro i frakt

ulfg

SV: Har någon råa skinn till övers?
« Svar #2 skrivet: 23 sep-10 kl 20:24 »
Visst är det synd med fina skinn som går till spillo. Då är det ju roligt att någon vill ta hand om dem. Självklart betalar du för saltet, arbetstiden för att salta dem och står för transporten eller hämtar dem. Eller hur?
Mångsysslare med 12 gutefår norr om Varberg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 1 användare
MarieMaya

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser