Hej,
Har i dagarna haft slammbilen hemma och har lite funderingar efter detta. Jag var själv inte hemma och min sambo var precis på väg till jobbet. Vi har ganska nyligen köpt huset och vi har inte bra koll på brunnens utformning/funktion. Som jag förstår ska det fasta materialet sjunka till botten och vattnet/flytande överskott går vidare till antingen en annan uppsamling eller ut i naturen via filtrering/stenkista. Har fått berättat för mig att det absolut inte är bra om brunnen blir för full, fast material tar då samma väg som det flytande är tänkt ta och det sätts i värsta fall igen.
Chauffören hade sagt något om att det var väldigt mycket i brunnen, han var t.o.m tveksam till om han skulle få med sig allt (han lär ju antagligen haft ganska full bil också). Han hade även frågat vart det "andra" locket/öppningen var till vad jag misstänker han menade skulle gå till brunn nr2. Vad vi vet finns bara detta lock (har även letat i flera meters radie med spett) men han tyckte det lät konstigt och letade själv runt utan resultat.
Försöker just nu få tag i chauffören för att få höra mer ingående vad han uppfattade som problem. Vad kan/bör jag själv göra för att veta om vi har problem med brunnen?
Har lyft på locket och tagit några "fina" kort

om någon som har lite bättre koll kan kasta ett öga och kommentera om det ser normalt ut. Detta är alltså EFTER tömning.