Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ni kör väl inte oskyddat?!?  (läst 1992 gånger)

lallas

• En spade. Enkel men ack så kraftfull...
    • Blekinge
    • Stenhuggning
Ni kör väl inte oskyddat?!?
« skrivet: 09 sep-10 kl 10:46 »
Usch!

http://www.sydostran.se/index.88737---1.html

Sådanahära händelser inträffar alldeles för ofta känns det som.

Inga pekpinnar här inte för jag har tyvärr även jag oskyddad kraftuttagsaxel på något av mina reskap. Blir lätt att man prioriterar annat. Men dumt. Jag tar det försiktigt tänker man. Sedan en sekunds oförsiktighet eller att man tappar balansen... Fy faan!
« Senast ändrad: 09 sep-10 kl 11:08 av lallas »
Om du inte försöker så kommer du inte heller att misslyckas...

bo_i_dala

SV: Ni kör väl inte oskyddat?!?
« Svar #1 skrivet: 09 sep-10 kl 11:18 »
Hej!!
Jo ibland- "ska bara!!!"
Inte bra-jag vet
mvh

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 09 sep-10 kl 11:22 »
jag tänkte först, vad är detta nu "kör inte oskyddat" men så var det ju något helt annat  ::) haha nä men skämt osido här hemma körs det utan skydd också, tror inte ens vi har skydd. riktigt illa! Men usch vad hemsk artikel  :-\

Sano

• Bohuslän
« Svar #3 skrivet: 09 sep-10 kl 12:02 »
De är inte dyra och man kan köpa lösa skydd. Klar prio på detta!
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 09 sep-10 kl 12:15 »
Jag som kliver på bakifrån borde verkligen ha skydd, men det fattas i stor utsträckning. Som sagt, det finns att köpa, blir bara inte av.

lallas

• En spade. Enkel men ack så kraftfull...
    • Blekinge
    • Stenhuggning
« Svar #5 skrivet: 09 sep-10 kl 12:58 »
Japp, även jag hoppar på bakifrån.  ;D  :-X
Om du inte försöker så kommer du inte heller att misslyckas...

Sano

• Bohuslän
« Svar #6 skrivet: 09 sep-10 kl 12:59 »
Skriv upp, fixa till helgen! De har säkert lördagsöppet (till skillnad från akuten på många håll...). Jag har träffat barn som sett sin pappa dö på det sättet. De hämtade sig aldrig.
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Tacitus

• Ångermanland
« Svar #7 skrivet: 09 sep-10 kl 16:50 »
Jag kör ofta med oskyddat k-uttag (det är ju så förbaskat svårt att komma åt med fingrarna annars när det ska kopplas  >:(), men å andra sidan har jag som vana att altid ha k-uttaget urkopplat när jag lämnar hytten.

Det som är viktigast är väl att ha rejäla skydd om man kör wirekran, dessa verkar ju vara väldigt olycksdrabbade som redskap räknat - annars är det ju som alltid att det bästa skyddet är att tänka efter innan.

Kommer förmodligen att bygga en vagn med wirekran framöver men då blir det förmodligen elektrisk drift eller möjligen hydraulisk drift utan några k-axlar att trassla in sig i...

Dela detta:

* Inloggade just nu

1114 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser