Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur nyttigt är det att äta möss?  (läst 5257 gånger)

Hönz

• Skåne
Hur nyttigt är det att äta möss?
« skrivet: 08 sep-10 kl 15:07 »
Igår tog hade katten tagit en mus som hon satt och käkade på framför hönsen. Plötsligt gick tuppen fram och snodde musen varpå katten blev sur och dängde till honom. Hon tog tillbaka musen och käkade lite till för att sedan lämna den. I morse såg jag en av hönorna springa runt, jagad av de andra hönsen, för att sedan börja äta på musen. Hur nyttigt kan detta egentligen vara?
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

jag71

• varma höns
    • Skåne
SV: Hur nyttigt är det att äta möss?
« Svar #1 skrivet: 08 sep-10 kl 16:14 »
Inte den blekaste men här händer det att våra hönor äter grodor.De fångar de själv alltså.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Vurre

« Svar #2 skrivet: 08 sep-10 kl 16:23 »
Högvärdigt protein, det är väl bra?
snus? vad är priset på en pris?

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #3 skrivet: 08 sep-10 kl 16:38 »
Absolut inget konstigt att höns äter möss. Är väl lika nyttigt för dem som det är för katten, antar jag!  :D
Höns, stickning och pelargoner

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 08 sep-10 kl 21:42 »
Frigående höns är fenomenala på att omvandla äckliga saker (möss, daggmask insekter sniglar fluglarver mm) till goda saker (ägg och kött)

Man ska inte tänka på allt hönsen sätter i sig när man njuter av sitt morgonägg  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

karsan

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 08 sep-10 kl 23:37 »
Höns är annorlunda än människor. (En del av) det som kommer ut är aptitligare än det som går in.

Hönan99

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 12 sep-10 kl 12:31 »
jag vet inte om det är nytit ??? ??? men om
dom äter det så är det nog bra ;D ;D
våra hönor äter grodor eller snarare bråkar om grodor

mr

• Bohuslän
« Svar #7 skrivet: 12 sep-10 kl 22:32 »
Jag har en dvärgtupp som gärna jagar möss om han ser någon. Sen jagar alla hönsen honom för att få en smakbit...

Cecilia i Hillsjöstrand

• Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
« Svar #8 skrivet: 18 sep-10 kl 23:46 »
Mina hönor brukar äta upp resterna som katterna lämnar... inte så fräscht kanske, men de verkar då inte må dåligt av det alls.

sarwen

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 20 sep-10 kl 20:30 »
Jag har oxå sett en hel hönsflock jaga runt efter en liten mus. Hos mig är det mördarsniglar som står högst på menyn just nu. Jag trodde att sniglar hade nåt skydd mot fåglar så de mår dåligt eller så, men mina kycklingar är helgalna i dem och jag är bara tacksam... Bra med tanke på förbudet mot animaliskt hönsfoder, man vill ju att de ska få i sig naturligt protein...

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 3 användare
torbjorn, addebadde, JoeDirt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser