Huvudmeny

Kg-pris för lammkött?

Startat av Dolvis, 01 Sep-10 kl 00:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Dolvis

Vi har ett par lamm utöver vad vi kommer att göra åt själva i år. Vad tycker ni är rimligt pris på styckat respektive grovstyckat?

hallstabonden

Jag tar 65kg ostyckat,dvs helt lamm.Styckat&packeterat 78kr/kg

mvh/lennart

Dolvis

Tack för svar! Tycker fler detta är rimligt?

anne-lie50

Monica H

Jag tar 70:-/kg (finstyckat i låda) halvt el. helt, kanske i underkant men vill vara säker på att få allt sålt, kunderna står dock i kö. Skinnen tar jag minst 1500:-  för så där får jag ju några kronor extra.
Halland è bäst

Dolvis

mille

Tycker att ni är lite för billiga.... Vi tar 90 kr/kg för våra lammlådor med helt lamm (styckat). Inga problem att få kunder, vi slaktar ett fyrtiotal lamm under hösten och har nog bara fyra obokade.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Grendela

Vi tog 85 kr/kg, och då hade vi sänkt det ganska rejält eftersom det blev små bitar med mycket ben, inga stora fina köttstycken direkt (gutefår).
Nästa år när vi har bättre djur ska vi ta betydligt mer!

ardagan

Vi tar 105 kr/kg för styckat i låda och 95 kr/kg på helkropp. Har alla lamm (70) bokade på de priserna.

skogsråetiskogen

Är dessa priser inkl moms? Är det slakt på godkänt slakteri och återtag eller hemslakt? Svårt att bilda sig nån uppfattning om ni jämför äpplen o päron.

Grendela

Vårt pris var inkl moms, slaktat på KLS och styckat hos ett styckföretag.

mille

Vårt pris är också inklusive moms, slaktat på godkänt slakteri, återtaget i helfall och styckat i godkänd lokal.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

ardagan

Citat från: mille skrivet 11 Sep-10 kl 16:23
Vårt pris är också inklusive moms, slaktat på godkänt slakteri, återtaget i helfall och styckat i godkänd lokal.

Samma här

javill

Vi har tidigare tagit 75:-/ kg för halvt eller helt finstyckat lamm i låda (ingen färs dock) men, har höjt till 85:- i år. Priserna är inklusive moms och slaktat på godkänt slakteri.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Monica H

Oj, vad lågt mitt pris är! Jag får väl smyghöja lite vart år, fast i butik här får man betala 64.90:-/kg (halvt lamm)
Halland è bäst

Sano

Citat från: Elsaaa skrivet 13 Sep-10 kl 08:14
Oj, vad lågt mitt pris är! Jag får väl smyghöja lite vart år, fast i butik här får man betala 64.90:-/kg (halvt lamm)

Javisst, men du ska ju ha betalt för alla dina mervärden!  :)
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Monica H

Halland è bäst

Falin

Vi tar 100 kr/kg, inkl moms. Slaktat och finstyckat på godkänt slakteri.
I år såldes lammen innan de ens var tillverkade, så nu utökar vi fåren.  :)

P o A

Lite intresserad.. Säljer ni sidan av , eller med kvitto? Behövs de någon speciell registrering för en verksamhet för att sälja kött,el är de som att sälja vad som helst från en firma?

hallstabonden

sånt skriver man nog inte här :-[ :-[ :-[
dock gör det ju inte ont    :-[ ::) 8)

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

172 Gäster, 0 användare
Puh, attacken är över! Efter att ha angripits av 176 674 datorer i ett botnät som försökte sänka forumet, har vi nu lyckats stänga dörren.
Yess 
Att forumet ser lite annorlunda ut just nu har dock att göra med en pågående uppdatering, som råkade krocka med attacken. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit