prissättning av rökt abborre...

Startat av grimbart, 31 Aug-10 kl 17:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

grimbart

vad är rimligt styckpris av rökt abborre om man säljer på marknad? ca 1,5-2hg per st..
Fjäderfän och kaniner

betsla

Jag skulle nog betala en (vild gissning här) 30-50 kr? Ta 3-4 st för 100 kr kanske?

Men bara vilda gissningar alltså  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

grimbart

Citat från: betsla skrivet 31 Aug-10 kl 18:11
Jag skulle nog betala en (vild gissning här) 30-50 kr? Ta 3-4 st för 100 kr kanske?

Men bara vilda gissningar alltså  ;D
oj.. jag tog 5kr st.. de sålde slut allihop på bondens dag..
Fjäderfän och kaniner

betsla

Rökt abborre är ju en delikatess!!! Ta mer betalt!! =D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

grimbart

har aldrig sett det säljas nånstans.. håller med om att det är gott :D
Fjäderfän och kaniner

ChristinaR

Låter busgott!! Säljer du bara på Bondens marknad eller kan man komma förbi och handla av dig?

grimbart

Citat från: ChristinaR skrivet 31 Aug-10 kl 19:49
Låter busgott!! Säljer du bara på Bondens marknad eller kan man komma förbi och handla av dig?
får la ut och dra lite abborre till helgen..så kan jag röka en omgång..om du e sugen..
Fjäderfän och kaniner

ChristinaR

Citat från: grimbart skrivet 31 Aug-10 kl 22:28
får la ut och dra lite abborre till helgen..så kan jag röka en omgång..om du e sugen..

Gör du det!

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

519 Gäster, 5 användare
Hantverkaren, torpjens, Anders Flix, Galaxie, Gnu