Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mask i nypon  (läst 3563 gånger)

LinneaMätare

• Närke
Mask i nypon
« skrivet: 31 aug-10 kl 14:25 »
Här är det mask i nästan alla nypon.
Kan jag använda alla nyponen ändå, eller ska jag titta noga vilka som är maskätna och avlägsna dem?
Ger masken dålig smak, eller är de rent av giftiga?

Jag skulle vilja dela och torka nyponen för att sedan göra nyponsoppa och te enligt beskrivningar i annan tråd. (lägga nyponen torkade och kluvna i en påse och skaka tills frön och hår lossnat).

Spontant tänker jag att maskarna bara ätit nypon hela livet så det ska väl inte ha så stor betydelse om man äter upp dem också...

Juno

• Södermanland
SV: Mask i nypon
« Svar #1 skrivet: 01 sep-10 kl 12:18 »
Det undrar jag också. Ställde precis samma fråga i annan tråd. Det känns som att maskar inte borde vara farligt. Men jag vet ju inte.  ??? Någon har säkert koll.
Jag är en nyinflyttad småbarnsmamma med ett stort intresse för odling och återbruk. Söker likasinnade att bolla idéer och tankar med.

Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser