Jag köpte mig en KS50 -76 när jag var 16. På vägen hem från säljaren blev jag tagen av polisen för trim. Fick ställa mopeden och åka bil hem. Dagen efter när jag skulle hämta den med släpkärra var den stulen

Jag fick tillbaka den så småningom, och började trimma på riktigt. 70cc köpte jag, och gubben i mopedbutiken bara skakade på huvudet åt mig. Mopeden lät som en cross, och jag var kung. Allting gick dock sönder, vevlagrena var så dåliga att kolven tog i toppen och bankade fast kolvringen som satt bara ett par millimeter från överkanten på den kolven. Växellådan fick jag aldrig någon ordning på, man fick leta länge varje gång man skulle växla. Motorfästena var skeva så motorn hängde snett, så den slet drev och dom var svindyra till zündapp.
Till slut krockade jag med en motorcykelåkande kompis som kom från andra hållet på en en liten, smal grusväg med buskar på sidorna. Den dagen lärde vi oss båda att använda hjälm, men mopeden blev aldrig bra igen efter det. Motorn sålde jag till slut, men annars finns nog det mesta kvar om någon vill köpa pissbilligt.
Efter det skaffade jag en invalidmoped i stället, och då var man kung igen