Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Husqvarna viking  (läst 1446 gånger)

blev

• Ångermanland
    • Byggboy
Husqvarna viking
« skrivet: 29 maj-06 kl 16:21 »
Har en Quilt Designer II , När jag broderar så lyser undertråden igenom, har provat att minska och öka trådspänning men inget hjälper är det någon som har tipps? :-\

KarinLinnea

• Småland
    • Tillökningsbloggen
Re:Husqvarna viking
« Svar #1 skrivet: 29 maj-06 kl 17:28 »
På min husqvarna sitter det en lite pluttig skruv i spolkapseln som man reglerar undertrådsspänningen med. Det kan var den som lossnat eller slappat till sig. Kolla det. Det är ganska vanligt och lätt att fixa själv, om man har den kvar, annars får man köpa ny av symaskinsreperatören... Lycka till.
« Senast ändrad: 29 maj-06 kl 17:29 av KarinLinnea »
"Vi ärver inte jorden av våra föräldrar. Vi lånar den av våra barn!"
Som förälder och politiker för MP, måste dessa ord leda mig. En möbelsnickare med intresse för hantverk, natur och jakt. Och jag erkänner, jag är tyvärr för lat för 100% självhushållning.

blev

• Ångermanland
    • Byggboy
« Svar #2 skrivet: 29 maj-06 kl 18:59 »
Det är en ny datamaskin och det finns ingen lös spolkappsel som man lägger undertråds spolen i när man syr om det är den du menar.

manna

• -
« Svar #3 skrivet: 30 maj-06 kl 16:01 »
Ibland blir det fel om det har samlats ludd i maskinen. Känner inte alls till de moderna maskinerna, men min egen från 70-talet behöver en liten dammning då och då för att uppföra sig.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

1758 gäster, 4 användare
Själv är bäste dräng, skräptanten, Erik Forsman, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser