Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skördetid  (läst 2141 gånger)

Suresh

• Gäst
Skördetid
« skrivet: 29 maj-06 kl 10:23 »
Första skörden idag!

Två knippen rädisor plockade ur landet. Nu är det bara att vänta ett par veckor på att sockerärten också kommer.  :)

Vitis

• Skåne
Re:Skördetid
« Svar #1 skrivet: 29 maj-06 kl 16:57 »
Gött som fan.  :D

Jag har mumsat Pak Choi o andra asiatiska bladgrönsaker sen snart en månad tillbaks fast de var lite "fusk" och växte i kallväxthuset.

rosita51

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 29 maj-06 kl 17:34 »
Det är så himla gott när man bara kan gå ut och plocka! Rädisor, rucola, lökblast, gräslök och kryddor har jag skördat, samt 1 liten gurka från minigurkplantan! :D
MVH Rosita zon 1

Don Purush

• Här gör vi saker i synnerhet och inte i allmänhet.
    • Blekinge
« Svar #3 skrivet: 27 jun-06 kl 12:08 »
Underbart.. Det finns inga tider som är så sköna som skördetider..  :o :o
Vid sådana bränder kan mycket nyttigt komma i dagern som varit dolt länge under isen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

773 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser