Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kamphundsförbud en sån idioti...  (läst 12715 gånger)

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: kamphundsförbud en sån idioti...
« Svar #80 skrivet: 06 okt-10 kl 12:18 »
men likt förbanat så är det du som ägare av den större hunden som åker dit :(
Exakt!  >:( ::)
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Utterman

• Skåne
« Svar #81 skrivet: 06 okt-10 kl 14:09 »
men likt förbanat så är det du som ägare av den större hunden som åker dit :(

ja tyvärr är det så.... för ett tag se var det en amstaff som skällde på en, han gick till polisen och sa att hunden upplevdes som hotfull, klarade mentaltest o allt galant.. under överklagan på avlivningsbeslutet tog dom bort hunden utan ägarens vetskap...

häxjakten på dessa raser är helt sjuk....
Hundar,katter, 25 hästar, arab,fullblod,varmblod,minishettis. kikar på höns vilket kommer när vi byggt klart på gården :)

pålle

• Gäst
« Svar #82 skrivet: 06 okt-10 kl 15:22 »
ja tyvärr är det så.... för ett tag se var det en amstaff som skällde på en, han gick till polisen och sa att hunden upplevdes som hotfull, klarade mentaltest o allt galant.. under överklagan på avlivningsbeslutet tog dom bort hunden utan ägarens vetskap...

häxjakten på dessa raser är helt sjuk....
ja skiter i ras det är åt hell sicke vilket fall bigg dogg ar e loser eller hur det nu stavas

Utterman

• Skåne
« Svar #83 skrivet: 06 okt-10 kl 15:43 »
ja skiter i ras det är åt hell sicke vilket fall bigg dogg ar e loser eller hur det nu stavas

jo.. men en golden som biter.... oj då.. inge mer... en ambull som biter avlivning och massa skriverier... så DET är skillnad på stor hund och stor hund tyvärr...
Hundar,katter, 25 hästar, arab,fullblod,varmblod,minishettis. kikar på höns vilket kommer när vi byggt klart på gården :)

pålle

• Gäst
« Svar #84 skrivet: 06 okt-10 kl 16:09 »
jo.. men en golden som biter.... oj då.. inge mer... en ambull som biter avlivning och massa skriverier... så DET är skillnad på stor hund och stor hund tyvärr...
skit prat vart ett jäkla liv när min bc bladning blev på hopad av en pappis  som eter många omm å men  fick en till rätta visning av min hund  so är så jäkla ömtålig tyvär så den dog  syndes inte ens en  skråma på den  men dog gjorden dej tyvärr vart en jäkla kalabalik  vem bar skulden tror ni

Utterman

• Skåne
« Svar #85 skrivet: 06 okt-10 kl 20:45 »
skit prat vart ett jäkla liv när min bc bladning blev på hopad av en pappis  som eter många omm å men  fick en till rätta visning av min hund  so är så jäkla ömtålig tyvär så den dog  syndes inte ens en  skråma på den  men dog gjorden dej tyvärr vart en jäkla kalabalik  vem bar skulden tror ni

hade det varit en större hund av "kamphundstyp" så hade din hund mer lr mindre blivit avlivad på plats.. så du besvarade den frågan bra själv..

Har hållit på med denna debatten i så många år nu att du kan få så mycket fakta du vill.. så för din hund fick skulden till omgående omhändertagande och avlivade.. är tyvärr precis som jag skrev.. och bc räknar jag in i gruppen med golden, labbar mm.. skillnad om det vore en BB CC eller staffe pitbull ambull bullterrier mm mm mm mm....

Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 3 användare (1 dolda)
gorlan, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser