Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Reggad gård?  (läst 1140 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Reggad gård?
« skrivet: 17 jul-10 kl 17:45 »
Om jag som sjukskriven reggar min gård så jag kan ha en ko blir det galet då? Jag menar vad innebär egentligen se nr?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Reggad gård?
« Svar #1 skrivet: 17 jul-10 kl 18:21 »
Hur menar du? Om du får problem med sjukskrivningen?

Jag är också sjukskriven, och vad jag har förstått får jag lov att lägga 10 timmar i veckan på något som är arbetsliknande och ändå ha full sjukskrivning. Så jag kan ha hobbyverksamhet, företag, jobba ideellt eller jobba enstaka timmar hos någon annan, dock tror jag inte att man får ha en anställning, och ändå få sin ersättning.

Har man varit sjukskriven länge kan man också få lägga fler timmar på något under en begränsad period, och kalla det arbetsträning. Läs på lite på försäkringskassans hemsida, och ställ sedan smarta frågor till någon troligen inkompetent tjänsteman, så att du vet hur du ska lägga upp det för att det ska bli rätt.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 18 jul-10 kl 15:43 »
Tack. Det var precis det jag menade.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #3 skrivet: 18 jul-10 kl 18:32 »
Jag menar vad innebär egentligen se nr?

Citerar från Jordbruksverket:
"Om du håller ett eller flera nötkreatur på en plats ska du anmäla det till Jordbruksverket. Du får då ett så kallat produktionsplatsnummer. Syftet med numret på produktionsplatsen är att det ska vara möjligt att spåra djur från en plats till en annan vid utbrott av någon smittsam djursjukdom." HÄR står det mer

Det har ingenting att göra med att driva verksamhet eller tjäna pengar, du är till och med tvungen att ha produktionsplatsnummer (SE-nummer) om du har en dvärgget i trädgården eller en minigris i lägenheten.   ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser