Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fåren toppade mina jordärtskockor.grr  (läst 2283 gånger)

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
Fåren toppade mina jordärtskockor.grr
« skrivet: 08 jul-10 kl 00:34 »
Mina jordärtskockor som jag odlar mest för att de blommar så fint hann bara bli dryga halvmetern. Våra får rymde och mumsade i sig topparna.
Frågan är nu om de växer vidare, förgrenar sig eller kommer att blomma?
Nån som vet?
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Sano

• Bohuslän
SV: Fåren toppade mina jordärtskockor.grr
« Svar #1 skrivet: 08 jul-10 kl 08:42 »
Japp, jag vet!  ;) Har också får... Jag brukar faktiskt klippa av mina själv på ca en meters höjd eftersom de skuggar grönsakslandet. De grenar sig lite, men blir inte så mycket högre, men blommar fint ändå. Hoppad det gäller dina också!  :)
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
SV: Fåren toppade mina jordärtskockor.grr
« Svar #2 skrivet: 08 jul-10 kl 10:45 »
Då får jag hoppas på blomning i alla fall. Tack!
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 3 användare
Emil Söderberg, IsaacKilli, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser