Lättaste sättet är att spika upp skallen på en solig ladvägg, men du kanske tänkte dig att spara bara tänderna?
Isåfall skulle jag rekommendera fluglarver istället för myror.
Jag har provat att rensa skallar i myrstackar med mer eller mindre dåligt resultat.
Problemen jag har haft är att skallarna blivit stulna av andra djur eller att rensningen blir otillfredsställande när skallen torkar.
Jag tycker det är bättre att lägga det jag vill rensa i en plockgodislåda som jag ställer på en skuggig plats, flugor är lite kinkiga på att lägga ägg om dom tycker köttet är för torrt.
Efter ett par dagar bör skallen vara full av fluglarver och allt du behöver göra är att vända ner den torra sidan ibland eller täcka det hela med en fuktig duk eller liknande. Du kan eventuellt behöva använda lite sågspån i botten på lådan om det vätskar sig för mycket, fluglarverna ogillar vätska lika mycket som dom ogillar torka.inom en vecka kommer skallen vara renrensad och det är bara lite efterputs om du lyckats med etableringen. Fluglarverna kan du använda till mete eller djurfoder. Har du ingen användning för larverna bör du gräva ner dom för att hålla efter flugorna.