Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kvickrot i hö  (läst 9405 gånger)

JBF

• Småland
SV: Kvickrot i hö
« Svar #20 skrivet: 25 maj-11 kl 13:28 »
Du får ut öka då för ninerna är förtjusta i kålen  :)
Jag skulle kunna föda 250 kaniner på kersen tror jag.... Får sadla om till kaninfarmare.
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

JBF

• Småland
« Svar #21 skrivet: 25 maj-11 kl 13:30 »
Jaha...... nu rörde jag ihop det lite..... Det var ju KatarinaK som startade tråden och hon har hästar.... men inte kärs ::)

Till kaniner och får är det väl ännu bättre med ett örtigt hö ;)...... men det e klart.... produserande djur behöver ju lite mer krut, men det kan man ju alltid tillsätta :D

Som Pålle skrev ;D
Ja det är ju en gammal tråd som jag fräckt kapade! Det är säkert mycket näring i kersen, men jag vill ju inte bara ha "o"gräs i vallen. Vore ju bra om de åtminstone kunde hålla sig på sin kant, både kirskål och kvickrot, men de vill ju gärna ta över precis allt! Men kanske kan ett idogt harvande trötta ut kersen en del i alla fall?
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

pålle

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 25 maj-11 kl 13:30 »
Jag skulle kunna föda 250 kaniner på kersen tror jag.... Får sadla om till kaninfarmare.
Jupp du kan ju bli storleverantör till Gösta   

JBF

• Småland
« Svar #23 skrivet: 25 maj-11 kl 13:32 »
Ja, det vore ju något  ;)

Jennyt

• Västergötland
« Svar #24 skrivet: 25 maj-11 kl 13:33 »
Kan du inte göra sommarbur till kaninerna där det växer kärs under ett par tre år....... de borde nog kunna utarma den rackarn ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

JBF

• Småland
« Svar #25 skrivet: 25 maj-11 kl 13:56 »
Kan du inte göra sommarbur till kaninerna där det växer kärs under ett par tre år....... de borde nog kunna utarma den rackarn ;)

Jesus vilken sommarbur det bleve..... Nej. Det är nog omöjligt dessvärre. Jag försöker trötta ut det genom att låta fåren beta så långt fram mot årekanten som möjligt, och sen harva resten,  men det finns ju alltid lite kvar

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 2 användare
M_P, pow

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser