Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stressande för kaninerna att ha dem i burar intill varandra?  (läst 859 gånger)

La Ladin

• Västergötland
Är det stressande för kaninerna att ha dem i burar intill varandra? Jag tänkte främst på om man har en hane och en hona. Vet ju hur vår hanhund blir om han är i närheten av en tik som löper och inte får para sig, han blir ju jättestressad.

Attes matte

• Jämtland
SV: Stressande för kaninerna att ha dem i burar intill varandra?
« Svar #1 skrivet: 29 jun-10 kl 12:56 »
Jag skulle nog vilja säga att det är det. En av mina hanar skvätt-pinkar dessutom på honor om han får chansen, och den hona som sitter ivägen för detta sprayande ser bedrövlig ut efter bara en dag eller två.  :-X

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Harriet S

« Svar #2 skrivet: 29 jun-10 kl 13:20 »
Ja, hanarna håller sej då i form i alla fall, många timmars springande i hagen varenda dag för att räkna ut om man någonstans kan ta sej in till honorna... Och som Sara säger, honorna som bor granne med hanen är ganska gula och sträva i pälsen efter ett tag. Min dvärgvädurshane är även så dum så han trycker in nosen så långt han kan till jättehonan och sen står han där och låter henne lugga av honom håret i ansiktet. Speciella djur.

La Ladin

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 29 jun-10 kl 16:30 »
Aha... Tack för svar. Bäst att jag flyttar burarna lite då.  :)

Gösta

« Svar #4 skrivet: 29 jun-10 kl 21:51 »
Sätt en skiva mellan burarna.
Gösta

La Ladin

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 30 jun-10 kl 11:54 »
Sätt en skiva mellan burarna.
Gösta

Ja, det låter som en bra idé. Kan ju göra det när jag börjar få ont om plats. Hittills är det inga problem att hålla dem ordentligt åtskilda.

Dela detta:

* Inloggade just nu

667 gäster, 3 användare (1 dolda)
Numera, eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser