Jag fick en förfrågan om jag kunde leverera en galt och jag svarade nej till det. Jag har fullt med jobb här hemma att jag inte hinner leverera grisar eller för den delen andra djur land och rike runt. Dessutom skulle det bli olönsamt att ha djuren överhuvudtaget.
Personen ifråga missuppfattade tydligen min annons här på forumet när jag uttryckte mig lite klumpigt; att det inte var något problem att de fanns i närheten av Västerås. Skulle istället ha sagt endast för avhämtning. Jag menade verkligen inte att jag levererar till dörren. Jag tar för givet att som köpare hämtar hem djuret på egen hand med bil eller annat transportmedel.
Jag anser att man som köpare får om man vill ha gris eller annat djur får komma och hämta djuret på plats. Själv när jag köpte mina grisar förra sommaren åkte jag och min mamma 60 mil!! Nu är jag snart på väg igen för att hämta nya gyltor ännu längre söderut.
Min fråga till er på forumet; hur tänker ni? Brukar ni ordna med transport av era djur till köpare eller får de komma och hämta djuret ifråga?

När jag fick frågan om transport blev jag ställd och kände på en gång ; är det en oseriös människa jag har att göra med? Själv blev jag kallad oseriös som inte kunde åta mig att transpotera djuret till köparen när jag ändå hade vägarna söderut för att köpa grisar. Kruxet är också att jag vet inte när jag får tag på gyltor och var. Men det skulle innebära en väldigt lång omväg för mig med dessa hemska bränslepriser vi har idag.
Jag blev väldigt ledsen att bli kallad oseriös och jag var väl inte så trevlig heller mot personen i fråga. Jag har mycket att göra nu och det livet har jag valt för att jag trivs med att ha många bollar i luften men det finns gränser för vad man orkar också, eller hur?
Jag vill också passa på att be om ursäkt och jag vill heller inte utlämna personen för att visa att jag inte är en respektlös människa.