Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hybrider  (läst 17080 gånger)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: HYBRIDER BILDER :)
« Svar #20 skrivet: 23 jul-10 kl 10:37 »
Pärlhöna X påfågel var ju jättesnygg.

Jag visste inte att hönsfåglar korsade sig så, man kanske får hålla koll om man skaffar fler fåglar...

Jag hade räknat med att om man hade tex kalkoner, pärlhöns och vanliga höns frigående, så skulle man kunna kläcka äggen och få artrena kycklingar... Fast som någon skrev tidigare, de kanske är inseminerade, jag tror inte att en kalkon och en höna lyckas så bra med en naturlig parning...
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #21 skrivet: 23 jul-10 kl 10:59 »
Pärlhöna och tamhöna kan iaf. naturliga vägen. =) Men de är ju mer rätt storlek att kunna göra bäbisar med varandra. ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #22 skrivet: 23 jul-10 kl 11:36 »
Att man får hybrider när de olika djuren har tillgång till artfränder är rätt ovanligt. Naturliga hybrider (dvs sådana som blir utan att vi har seminerat) uppstår oftast när man har en ensam hane utan "riktiga fruar" Då blir lösningen ibland "nöden har ingen lag" och parning sker med annan hönsfågel.

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dolvis

• Östergötland
« Svar #23 skrivet: 24 jul-10 kl 12:13 »
Tack för synpunkter! Har för mkt att göra nu för att kunna lägga upp mer bilder, vi vätnar och ser. KNAkse kommer fler bilder längre fram.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #24 skrivet: 08 aug-10 kl 20:21 »
Undrar hur det är med kalkon x tamhöna?? Min brahma tupp parade sig med min kalkon höna häromdagen och tänkte kanske lägga in ägg i kläckaren sen mot våren.. men det kanske bara är meningslöst?  ::)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #25 skrivet: 08 aug-10 kl 20:27 »
Det beror på om brahmatuppen parar sig igen med henne då, så länge överlever inte sperma  ;).

Det fanns väl bilder på kalkon*tamhöna, hur sannolikt det är att det lyckas vet jag inte, men det måste finnas färsk sperma i alla fall.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #26 skrivet: 08 aug-10 kl 21:55 »
Det beror på om brahmatuppen parar sig igen med henne då, så länge överlever inte sperma  ;).

Det fanns väl bilder på kalkon*tamhöna, hur sannolikt det är att det lyckas vet jag inte, men det måste finnas färsk sperma i alla fall.

hahaha! jo det försår till och med jag.. jag menade självklart att om han fortfarande var aktiv med den stora damen  :P

ja men om det fanns bild är det kanske möjligt.. får väl hoppas att det blir något för vore kul :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #27 skrivet: 08 aug-10 kl 23:22 »
Här är en kalkon X tamhöna.

Hittade tyvärr inga bilder på någon fullvuxen hybrid.

♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #28 skrivet: 09 aug-10 kl 03:28 »
Här är en kalkon X tamhöna.

Hittade tyvärr inga bilder på någon fullvuxen hybrid.

det vart så förut med på dem förra bilderna ;)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #29 skrivet: 09 aug-10 kl 11:30 »
det vart så förut med på dem förra bilderna ;)

Va?

Dolvis

• Östergötland
« Svar #30 skrivet: 09 aug-10 kl 13:30 »
Nu när de vuxit kan jag meddela att det inte rörde sig om hybrider i vårt fall.  :)

(Det röda är bara blåbärspaj-spill  ;D)

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #31 skrivet: 09 aug-10 kl 15:20 »
Va?
Ja när man länkar från messybeast.com så kommer inte bilden fram, endast en text" messybeast.com"
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #32 skrivet: 09 aug-10 kl 16:38 »
Jag ser bilden?  ???

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #33 skrivet: 09 aug-10 kl 16:47 »
Jag ser bilden?  ???
Jag ser bara en tjock text......!?
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #34 skrivet: 09 aug-10 kl 20:57 »
Jag ser bilden?  ???
Logga ut och gå till tråden utloggad så ser du det vi ser..

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #35 skrivet: 07 okt-10 kl 23:06 »
Tänkte förstöra lite här nu med att meddela att Kalkon X Påfågeln inte är någon Kalkon X Påfågel utan är en fasanart vid namn "Bare-faced Curassow".

Här är några bilder på fågeln. Tydligen så är det någon brasiliansk fågel - http://chandra.as.utexas.edu/~kormendy/brazilbirds.html

http://www.susanders.se/Brasilien/FaglarBra.htm

(Finns för övrigt en massa andra roliga fåglar där ;D)

Googla namnet för fler bilder.
« Senast ändrad: 07 okt-10 kl 23:09 av Linkoso »

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #36 skrivet: 08 okt-10 kl 06:36 »
Linkoso, såna är så vackra. En bekant i utlandet har såna :D

« Senast ändrad: 18 maj-12 kl 22:55 av Strands Gård »

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #37 skrivet: 25 nov-10 kl 19:31 »
pärlhöns hybriderna var ju bara för fina ;D nån här på forumet som fått en hybrid nån gång? :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #38 skrivet: 16 dec-10 kl 20:53 »
Hittade denna bilden när jag surfade runt!
Riktigt häftig!  ;D Den är dock photoshopad.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #39 skrivet: 09 jan-11 kl 21:10 »
pärlhöns hybriderna var ju bara för fina ;D nån här på forumet som fått en hybrid nån gång? :)

Jag har en pärlhöne hybrid kyckling som är född 19dec :)
Finns bilder under höns på Mirakel.  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 4 användare (1 dolda)
Pohja, Stengrim, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser