Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilcket håll ska flustret vara åt?  (läst 3819 gånger)

Marita42

• Uppland
Vilcket håll ska flustret vara åt?
« skrivet: 17 jun-10 kl 21:03 »
Hejsan
Jag ha en paveljong till mina bi-samhällen med flustret åt bägge håll. Just nu hat vi flusteröppningen så att solen kommer vid 10-11 tiden, (nord-öst tror jag) och är kvar nästan hela dagen.
Jag ska ta avläggare och måstre då ha flusteröppningen på andra sidan mot skuggsida.
Funkar de?

Mvh
Marita
Kvinna med utflugna barn 2 av 3 ialla fall, gift bor på landet

Ulric Eriksson

• Gäst
SV: Vilcket håll ska flustret vara åt?
« Svar #1 skrivet: 17 jun-10 kl 21:34 »
I denna fråga verkar det råda en ovanlig samsyn om att det inte spelar någon roll för bina åt vilket håll de har ytterdörren.

Bi alive

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 17 jun-10 kl 21:38 »
Hejsan
Jag ha en paveljong till mina bi-samhällen med flustret åt bägge håll. Just nu hat vi flusteröppningen så att solen kommer vid 10-11 tiden, (nord-öst tror jag) och är kvar nästan hela dagen.

Mvh
Marita
  Solen går upp i öster så om du har sol på flustret vid Kl 10.00 och är kvar nästan hela dagen,så har du förmodligen flustret i sydostlig riktning.

ersam

• -
« Svar #3 skrivet: 18 jun-10 kl 08:40 »
Upplever att det blir stor skillnad i aktivitet främst på våren för de som har morgonsol. 2-3 timmar mer flygning per dag torde ju ge resultat. Sen hur det blir i slutändan är ju en annan sak.

Sten-Åke Lindell

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 18 jun-10 kl 09:04 »
De samhällen jag har som har kvällsol har mest i skattlådorna.

Marita42

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 18 jun-10 kl 10:24 »
Hejsan
Tack för svaren. Så fort de fina vädret kommer ska vi ta avläggare (här regnar de)

Marita
Kvinna med utflugna barn 2 av 3 ialla fall, gift bor på landet

Jano

• Halland
« Svar #6 skrivet: 18 jun-10 kl 10:27 »
Det beror på vilka dragväxter som finns i omgivningen och vilken tid på dagen dessa lämnar nektar. Om några samhällen drar in mer än andra har andra orssker än åt vilket väderstreck flustret är riktat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 1 användare
evaranke@yahoo.se

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser