Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billig hundgård  (läst 5623 gånger)

mazze

• Småland
    • Komålen
Billig hundgård
« skrivet: 12 jun-10 kl 19:16 »
Letar efter en billig ny hundgård. Har hittat ett företag som säljer 1,2X1,8 sektioner för 337 kr/st inkl moms, plus frakt. Någon som vet billigare?
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

vallhunden

• Västergötland
SV: Billig hundgård
« Svar #1 skrivet: 12 jun-10 kl 19:21 »
Köp en rulle hundgårdsnät 1,80m högt. Bygg en ram av trä och spika fast nätet runt om i en enda räcka. Glöm inte att sträcka hårt.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Tommy76

« Svar #2 skrivet: 12 jun-10 kl 19:25 »
Har själv nät. 25 meter kostar ca 1500 kr så det är betydligt billigare. I hörnen har jag stagat med telefonstolpe. Men sätt nätet på insidan  så inte hunden gnager på stolpen, giftigt värre

mazze

• Småland
    • Komålen
« Svar #3 skrivet: 12 jun-10 kl 21:34 »
Tror inte att det blir billigare med att köpa nät o virke o min arbetstid för att snickra.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

silverzurfaren

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 19 jan-11 kl 12:30 »
ett litet tips bara.. bygg hela rasket på trall.. lättare å hålla rent om det händer en "olycka". å då blir det lättare att bygga allt i trä med nät.
7 ha varav hälften bete, hälften skog, hälften ogräs å hälften stenhögar. shettis å welch cob, 11 får, 40 individer i hönshuset, 4 katter å en bordercollie som vet vad han gör.

det finns för få gamla kvar som kan berätta hur det ska gå till..

Dela detta:

* Inloggade just nu

496 gäster, 1 användare
eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser