Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  blandat ihop kycklingar ???  (läst 933 gånger)

Hönz

• Skåne
blandat ihop kycklingar ???
« skrivet: 08 jun-10 kl 12:32 »
 Rastade precis mina två hönor med deras resp 8 kycklingar. Gick bra, tills när hönorna började picka upp mask och "fel" kyckling tog masken... hände ett par gånger och jag bestämde mig för att flytta tillbaka dem till sina burar.
Men.. lättare sagt än gjort, jag var så säker på att jag visste vilka kycklingar som hörde till vilken höna men det gjorde jag inte riktigt. Var osäker på 4-5 stycken. Den ena hönan visade genast sitt missnöje och pickade på de kycklingar som var fel och de i sin tur skrek efter rätt mamma.
Efter många om och men hade den elaka hönan 7 kycklingar och den snälla 9 st  ::)
Stod och iaktog dem ett tag och plötsligt kom en helt försäkräckt kyckling ut under den snälla och pep och pep, varpå jag flyttade denna till den elaka hönan. Verkde gå bra och hoppas det inte blivit några förväxlingar trots detta  ;D
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: blandat ihop kycklingar ???
« Svar #1 skrivet: 08 jun-10 kl 14:32 »
Dutta lite nagellack på den ena kullen så håller du isär dem. Om du nu har nåt slikt hemma...  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Hönz

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 08 jun-10 kl 15:36 »
SMART!  ;)
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 08 jun-10 kl 22:06 »
Ehum, kan inte helt ta åt mig äran... jag läste det i en annan tråd tidigare idag  ;D Men det var ju bra gjort av mig att komma ihåg det...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Hönz

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 08 jun-10 kl 22:31 »
Hehe, det skulle du ju inte berättad. Men vilket minne du har!   ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 1 användare
limma

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser