Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brahma fråga..  (läst 1055 gånger)

zizzi

Brahma fråga..
« skrivet: 20 maj-10 kl 09:58 »
Hejsan.
Har varit och tittat på lite olika hönsraser i helgen. Jag blev stående vid brahmorna,( så stora)
Men nu till frågan ??? har alla tuppar besvärligt att röra sig,  Helt okunnig på rasen.

ORCA

• Gäst
SV: Brahma fråga..
« Svar #1 skrivet: 20 maj-10 kl 11:33 »
Dom är klumpiga,(kan springa som sjutton jag kommer inte ikapp i svängarna och är det dessutom bröd på gång oj oj) men besvärligt att gå? Har sett individer som växer försnabbt och därav har problem att gå riktigt blir stappliga innan dom växer ikapp.

Luffsen

• -
« Svar #2 skrivet: 21 maj-10 kl 23:43 »
Finns (enligt mig) inte häftigare hönsras än Brahma, men mina tuppar har aldrig visat att dom har svårt att gå. Stora och tunga fåglar, men jisses vilken fart dom kan få upp i racet mot matskålen!!!

Kanske var nåt fel på just den tupp du kollade in?
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Inga

• Södermanland
    • Kennel Tarnmas
« Svar #3 skrivet: 22 maj-10 kl 23:04 »
Brahma! Underbara! jag älska mina bramhor så mycket. Min tupp Robin var lite vinglig en period när han växte jätte mycket & jätte snabbt men idag är det en stadig kille som står stadigt på benen.
höns, hundar & alpackor

Dela detta:

* Inloggade just nu

582 gäster, 2 användare (1 dolda)
Helena Wätte

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser