Dom bästa näten jag har är dom Svart/Vita AlfaLaval (är det väl?!?) näten från Granngården, jag tror dom finns fortfarande? Men dom är svindyra... Fast bra, jag har fått mina i födelsedagspresent

Stela vertikala "plastskenor" som håller nätet rakt och stark övrig tråd i nätet, det enda man kan gnälla lite på är att "Toppisolatorerna" där översta tråden är fäst är lite klen och kan gå sönder... Men stolparna är så stadiga att dom fungerar även i hörn om man lutar dom lite utåt.
Dom andra näten jag har är orange med gröna stela vertikala trådar från Bole Artnr1330630 Pris:838 kr med moms om man köper 6 stycken kostar dom 813 kr.
Dom är också hållbara och bra men stolparna är lite mjukare så att jag får använda Boleplastsolpar i hörnen.
Det jag gillar med näten med styva vertikala trådar är att dom inte blir "säckiga" och lägger sig mot marken, jag tycker det är värt att dom kostar mer... Det är lätt att få dom sträckta och bra. Det borde vara större risk för intrassling om nätet är vikt lite mot marken.
När marken är ojämn brukar jag använda tältpinnar från ett par gamla kasserade tält och sätta i den nedersta strömlösa tråden så att den hålls ner mot marken.
Hur gör ni när ni samlar ihop näten? Jag brukar rulla ihop dom för att få minst trassel.
Jag har aldrig använt speciella lammnät så jag vet inte hur dom är, det har fungerat bra med vanliga nät till mina lamm också...
Mvh
Charlotte