Hur har baggarna växt? Det får nog avgöra om det går att skilja eller inte...
För övrigt har jag haft Herrflock sedan jag började med fåren för över tio år sedan...
Det har varit olika ålder på baggarna men många olika vuxna, jag tror det var 7 vuxna som mest (i olika åldrar) och sedan har jag släppt dit bagglamm i olika åldrar och olika omgångar, det har aldrig varit någon bagge som kommit till skada, men det kan kanske finnas dumma individer? Man får väl hålla koll...
Förrförra året tog jag bort ett gäng av dom riktiga gammelbaggarna, just pga ålder och behöll bara en vuxen samt köpte in en ettåring, dom blev kompisar på en gång. Förra året flyttade Åskarl (fem år) ihop med dom och det gick fint det med

Jag blev alldeles rörd när jag släppte tillbaka honom i vårvintras när han betäckt färdigt. Dom andra två vuxna nosade igenom honom riktigt ordentligt, sedan gick dom tätt ihop och såg ut som om dom snackade gamla minnen kompisar emellan, inte det minsta gruff

Men visst har man hört om bråkiga baggar.... Ibland undrar jag om det kan bero på att dom blivit "knäppa i skallen" av ensamhet och sedan inte funkar att ha med andra

Mina har aldrig gått totalt ensamma, antingen är dom med tackorna eller i Herrflocken.
Mvh
Charlotte